Tommy Weseau. Lastnik nenavadne spletne trgovine na www.tommywiseau.com, kjer lahko na primer naročite kar 9 različnih vrst moških spodnjic, na katerih je prav na vseh na zgornjem robu, v precej veliki pisavi, odtisnjen napis TOMMY WISEAU. Skrivnostni “All-American-guy”, evropskega izvora, star okrog 60 let, je v svojem življenju že neštetokrat poudaril, da mu razkrivanje podrobnosti svojega osebnega življenja pač ni ena izmed ljubših dejavnosti. Razvpit predvsem po svojih vlogah režiserja, scenarista in glavnega igralca najuspešnejšega najslabšega filma vseh časov – Soba (The Room, 2003). V začetku tisočletja je dostavil v kinematografe “senzacijo”, ki še 25 let po svoji splovitvi, v kinematografe vsako leto privablja lepo število ljudi. Pa čeprav le na razna polnočna predvajanja, ampak jih pa vendarle. Kar pogumno v komentarje zapišite kandidate, za katere verjamete, da bi se bili sposobni neprestano obdržati na sporedih kinematografov več kot 25 let. Pa da vidimo.

Zaenkrat dovolj besed o stvaritelju filma, rubrika Različic kot Rusov, a le ena je prava je namenjena dodatnemu razboru (za vse, ki se vam ne ljubi v slovarju preverjati te čudne besede – razbor = razčlemba/analiza) dogodkov prikazanih na filmskem platnu in tistimi, ki so se odvijali v resnici. Glede na to, da Soba ni bila posneta po resničnih dogodkih, se bomo tokrat posvetili lanskoletnemu filmu, ki je v bistvu poklon nastanku Sobe. Gre za izdelek bratov Franco, Davea in še posebej Jamesa – The Disaster Artist (2017). Čeprav je izvirnik velikokrat zaznamovan kot najslabši film vseh časov, pa je bila njegova sveža adaptacija (prirejena po istoimenski knjigi, ki sta jo napisala nihče drug kot Tommy Wiseau in njegov soigralec v izvirnem filmu, Greg Sestero), nominirana tudi za oskarja za najboljši prirejen scenarij. Poleg tega je sodobnik tudi na številnih drugih podelitvah filmskih nagrad prejel lepo bero nominacij in nagrad v najrazličnejših kategorijah ter na številnih področjih.

Tommy Wiseau I did not hit het I did not it's bullshit

Lanskoletni izdelek je Franco ustvaril po Wiseaujevem blagoslovu in se glede njegovega nastajanja tudi večkrat posvetoval z njim preko telefona. Dogovorila sta se tudi za epizodno vlogo Tommyja, na snemanju katere sta se šele prvič srečala v živo. Preden je prišel na vrsto snemalni dan za Tommyja v novem filmu, je ta poslal Francu svojo fotografijo, na kateri je imel narisane brke, zraven pa je bil napis, ali sme za svojo prihajajočo vlogo nositi brke. Ponudil se je, da se bo z izvedbo za nastop precej bolj potrudil kot za sliko in Franco mu je ugodil ter se tudi ponudil, da mu zagotovi pravi flomaster za pripravo “umetnine”. Dobro minuto dolgega prizora nikar ne spreglejte, kajti na vrsto pride šele v odjavni špici filma.

 Pomembno vlogo pri pripravi novega filma so odigrali tudi posnetki izvirnika, ki jih je ustvaril posebni snemalec, najet s strani Wiseauja, z namenom priprave dodatnega filma, ki bi omogočil vpogled v ozadje nastajanja Sobe. Izdelek zaradi slabega začetnega sprejema prvenca ni nikoli ugledal luči sveta, njegovo gradivo pa je, kot že rečeno, prišlo zelo prav tokratni ustvarjalski ekipi. James Franco je v šali celo komentiral, da je tega gradiva ogromno in bi lahko v primeru, če bi želel pregledati čisto vse, potreboval več kot le eno življenje. Vsekakor pa mu je v veliki meri pomagalo, ko je pilil obnašanje, govor in vse ostalo kar spada zraven za svojo vlogo.

Čeprav naj bi se glede na zapis v knjigi The Disaster Artist, Tommy in Greg po izidu Sobe očitno znašla na bojni nogi, je James Franco na intervjuju po izidu njegovega filma povedal, da so morali konec zgodbe v obziru na knjigo prirediti, ker sta glavna igralca izvirnika še vedno redno v stikih in tako še naprej dobra prijatelja. Izid The Disaster Artista je Grega celo tako navdušil, da se je lotil priprave scenarija za še en film o njemu in Tommyju, ki ima zaenkrat v angleščini naslov Best F(r)iends.

Greg Sestero Tommy Wiseau Dean James Franco

V filmu lepo vidimo, da naj bi Tommy ob splovitvi filma dal postaviti ogromen obcestni plakat, na katerem je bil oglas za premiero z njegovo osebno telefonsko številko in portretom. Čeravno se takšna odločitev lahko marsikomu zdi malce privlečena za lase, pa je vendarle povsem resnična. In plakat je tekom “svojega življenja” postregel še z več posebnostmi. Navkljub zasoljeni vsoti, ki naj bi jo marketinško podjetje računalo za tisto lokacijo, izbrskan je bil podatek, da naj bi šlo za 5000 $ na mesec, je plakat vztrajal na svojem mestu še dobrih pet let od premiere. Tommy je na vprašanja o izvoru financ za takšno promocijo le bežno odvrnil, da prodajajo tudi DVD-je o filmu in naj bi njihova prodaja bila dovolj dobra za kritje takšnih stroškov. Poleg tega je bila tudi objavljena telefonska številka čisto prava in je klicatelj preko nje resnično poklical Tommyja, ki mu je z veseljem osebno predal vabilo na katero izmed filmskih predstav, ki so se takrat odvijale.

In čeprav se morda zdi nenavadno, je Tommy Wiseau res kupil opremo za snemanje, namesto da bi jo najel, in tudi hkrati snemal v dveh različnih formatih, analogno na 35 mm film in digitalno, navkljub vsej kontradiktornosti takšnega početja. Poleg tega je tudi po nekem svojem čudnem smislu dal zgraditi scenografijo za prizor na ulici, med tem ko bi lahko brez problema za snemanje uporabil skorajda identičen del ulice, ki se je nahajal preko ceste od snemalnega studia.

Do sedaj je videti, kot da so ustvarjalci lanskoletne priredbe zelo vestno sledili dogodkom, vendar se tudi pri njih najde določena mera umetniške svobode. Prizor, ki pa je v večji meri plod domišljije, je tisti, ki vključuje Bryana Cranstona. Greg Sestero je sicer tekom snemanja Sobe res dobil ponudbo za nastop v televizijski nanizanki, vendar pa to ni bila Glavca (Malcom in the Middle, 2000–2006), v kateri je nastopal poznejši modri kralj metamfetaminov s Krivih poti (Breaking Bad, 2008–2013). “Krivec” za njegovo vključitev je bila le naključna priložnost in ustvarjalcem sodobnika se je zdelo škoda, da bi takšno šanso izpustili iz rok.

Tommy Wiseau James Franco The Disaster Artist The Room

Eden izmed bolj nenavadnih prizorov, če lahko pri takšnem filmu sploh uporabljamo takšne izraze, je tudi prizor z Gregovo mamo, ki Tommyja ob prvem srečanju brez oklevanja kar direktno povpraša o njegovi starosti. Tu je zadeva z navdihom za prizor še malce bolj pestra kot na platnu. Gregova mati Tommyja ni povprašala le o njegovi starosti, temveč tudi s čim se ukvarja za preživetje in kakšne namene ima z njenim Gregom. Potem pa ga je še prosila, da naj ji ne poškoduje sina in nima z njim spolnih odnosov.

Konec koncev lahko še izpostavimo, da je novi film osebno pohvalil tudi Tommy Wiseau in povedal, da se strinja z 99 % videnega. Pošalil se je, da je v nekaterih delih osvetlitev malce neuravnotežena, vendar je hitro dodal, da so drugače fantje svoje delo izvrstno opravili in da ne more imeti večjih pripomb. Ena izmed stvari, ki ga je zmotila, pa je bil Jamesov met ragbijevske žoge.

Pošlji komentar

Komentirajte in ocenite novico!

avatar
  Subscribe  
Obvesti me