Oskarji. “Najpomembnejša” podelitev filmskih nagrad na svetu je vsako leto tudi precej predvidljiva, vseeno pa skoraj vsakič pride tudi do kakšnega presenečenja. Lani so za najboljši film okronali Deželo La La, nato pa med samo podelitvijo zlatega kipca ugotovili, da je prišlo do napake, in da je zmagovalec v resnici Mesečina. Ne gre dvomiti, da bo zadeva poleg seksualnih škandalov glavna rdeča nit tokratnega (spremljevalnega) programa, vseeno pa poglejmo, kako sta naša pisca, Jure Konestabo in Nik Beseničar, strnila svoje mnenje o potencialnih zmagovalcih iz nekaterih najprestižnejših kategorij.


Najboljši igralec v stranski vlogi?

J.K.:  Letošnje igralske kategorije so kar nekoliko dolgočasne, saj so zmagovalci skorajda že vnaprej znani. Sam Rockwell bo gladko zmagal, kljub temu, da njegov lik sproža določene pomisleke. Nekaj možnosti ima sicer tudi Willem Dafoe v Projektu Florida.

N.B.: Letošnji kandidati so vsi po vrsti zelo močni, kategorija pa je zanimiva tudi zaradi dejstva, da je Christopher Plummer (Ves denar sveta) nominacijo (in nagrado?) najverjetneje odnesel izobčenemu Kevinu Spaceyju. Veseli me, da se je poleg Sama Rockwella, ki mu zlati kipec ne bi smel uiti, na seznamu znašel tudi njegov soigralec iz Treh plakatov pred mestom, Woody Harrelson.


Najboljša igralka v stranski vlogi?

J.K.: Še ena odločena kategorija, saj mislim, da bo Alison Janney gladko dobila zlati kipec za vlogo matere Tonye Harding v filmu Jaz, Tonya. Nekaj možnosti bi pripisal še Laurie Metcalf v Lady Bird, bi pa rekel, da je letos ta kategorija precej slabše zastopana kot lani.

N.B.: Zmagovalka bo verjetno Allison Janney iz Jaz, Tonya, filma, ki k nam prihaja v sredini tekočega meseca. Nekaj možnosti imata še Laurie Metcalf (Lady Bird) in Lesley Manville (Fantomska nit), medtem ko Octavia Spencer in predvsem Mary J. Blige pač le izpolnjujeta kvoto. Pogrešam sicer nominacijo za Manvillejino soigrako Vicky Krieps, katera bi bila lahko nominirana tudi v kategoriji za glavno žensko vlogo.


Najboljši igralec v glavni vlogi?

J.K.: Vse drugo kot Gary Oldman bo presenečenje. Resda je to povsem tipična oskarjevska vloga, toda Oldman si res zasluži zlati kipec, tudi glede na celotno kariero. Med nominiranci sam pogrešam Roberta Pattinsona (Dobri časi) in Jamesa Franca (The Disaster Artist).

N.B.: Mislim, da je Gary Oldman (Najtemnejša ura) letos praktično brez konkurence, predvsem glede na to, da je ob svojem zavidljivem opusu do sedaj še brez zlatega kipca. Daniel Day-Lewis (Fantomska nit) je sicer ponovno odličen in bi si po strokovnih standardih nagrado verjetno zaslužil bolj, a mora biti Akademija vseeno tudi dovolj (politično) korektna.


Najboljša igralka v glavni vlogi?

J.K.: Gladka zmaga Frances McDormand, presenetiti pa utegne Saiorse Ronan, ki je blestela v Lady Bird. Od nominirank bi izpostavil še Margot Robbie, toda Frances je nesporna favoritinja.

N.B.: Če nocoj Frances McDormand nagrade ne bi prejela v svoje roke, bi to bržkone obveljalo za največje presenečenje večera. Trije plakati pred mestom, igralsko najmočnejši film z letnico 2017, je tudi zaradi nje moralno nadaljevanje Farga, ki je igralki pred dobrimi dvajsetimi leti že prinesel dotično nagrado. Med preostalimi nominirankami po odstotek možnosti podarim Hawkinsovi in Ronanovi, Streepova in Robbie pa nimata šans.


Najboljši prirejeni scenarij?

J.K.: Najverjetneje edini oskar za Pokliči me po svojem imenu. K zmagi bo dodobra pripomoglo tudi ime Jamesa Ivoryja, veterana, ki je avtor omenjenega scenarija. Sam tu močno navijam za The Disaster Artist, saj je to edina možnost, da na glavnem odru vidimo Tommyja Wiseauja, branil pa se ne bi niti zmage Logana.

N.B.: Spopadla se bosta Pokliči me po svojem imenu in The Disaster Artist, v luči nedavnih obtožb proti Jamesu Francu pa bo skoraj gotovo zmagal prvi. Poleg tega gejevska romanca v glavnih kategorijah nima pretirano velikih možnosti, tako da bo Akademija enemu najbolj opevanih filmov preteklega leta skoraj morala podeliti vsaj eno izmed nagrad.


Najboljši izvirni scenarij?

J.K.: Najverjetneje bo tukaj slavil Zbeži!, za vrat pa mu diha še en debitant – Lady Bird, svojo računico pa imajo tudi Trije plakati. Zmagovalec te kategorije bo imel velike možnosti tudi v kategoriji najboljšega filma.

N.B.: Scenaristično daleč najmočnejši se zdijo Trije plakati pred mestom. Simpatična je tudi zasnova Lady Bird, ki je sicer semi-avtobiografska, tako kot tudi tista iz Ljubezen na prvo bolezen. Tihi favorit ostaja Zbeži!, medtem ko bo Oblika vode svoje nominacije verjetno unovčila (predvsem!) v tehničnih kategorijah.


Najboljša fotografija?

J.K.: Leto je bilo zopet polno presežkov na področju fotografije. Oblika vode, Dunkirk in Iztrebljevalec 2049 so osupljivi na pogled in mislim, da je končno čas, da Roger Deakinsa po mnogih nominacijah osvoji prvega oskarja, bo pa to tudi lepo priznanje za precej prezrtega Iztrebljevalca 2049. Druga prej omenjena filma si bosta razdelila večino ostalih tehničnih nagrad.

N.B.: Še bolj kot to, da Gary Oldman (še) ne premore oskarja, je šokantno dejstvo, da kipca nima niti Roger Deakins, najbolj (ne)prepoznani mojster fotografije zadnjih treh desetletij. Prav tako si kakšno izmed nagrad zasluži tudi Blade Runner 2049, eden najboljših filmov, ki smo jih imeli lani priložnost videti na velikem platnu. Treba je priznati, da je svoje delo izvrstno opravil tudi Bruno Delbonnel (Najtemnejša ura), pograšam pa nominacijo za Paula Thomasa Andersona, ki se je v Fantomski niti preizkusil v trojni vlogi.


Najboljša izvirna glasbena podlaga?

J.K.: Spet zanimiva kategorija, kjer smo vnovič dobili nekaj presežkov. Najverjetneje bo zmagal Jonny Greenwood z naravnost fantastično glasbo iz Fantomske niti, sam pa zelo navijam za Hansa Zimmerja, ki je v Dunkirku postregel z nečem zares unikatnim.

N.B.: V kategoriji zares izstopata dva filma oz. umetnika, katera stojita za glasbeno podlago. Prvi je Hans Zimmer (Dunkirik), ki oskarja sicer že ima, drugi pa Jonny Greenwood (Fantomska nit), član angleške rock skupine Radiohead. Čeprav navijam za Zimmerja, ki je s svojo glasbo v Nolanovi vojni drami odlično tempiral vzdušje, bi bilo po svoje prav tudi, če bi zlato za svoj klavirski koncert v malem prejel mlajši Greenwood.


Najboljši režiser?

J.K.: Tukaj napovedujem kompenziranje in sicer, če oskarja za najboljši film ne dobi Oblika vode, bo kipec za najboljšo režijo romal v roke Guillermu Del Toru. V nasprotnem primeru pa nas čaka zanimiv dvoboj debitantov Jordana Peela (Zbeži!) in Grete Gerwig (Lady Bird), sam pa močno navijam za svojega ljubljenca Christopherja Nolana, ki pa ni najbolj priljubljen pri Akademiji.

N.B.: Guillermo Del Toro (Oblika vode) je tu praktično brez konkurence, naklonjena pa mu je tudi statistika. Objektivno mu sicer odlično parirata Christopher Nolan (Dunkirik) in Paul Thomas Anderson (Fantomska nit), tihi favorit pa je tudi v tej kategoriji Zbeži! oz. njegov stvaritelj, Jordan Peele.


Najboljši film?

J.K.: Po dolgih letih izredno izenačena bitka, ki nima izstopajočega favorita. Najverjetneje bomo priča dvoboju med Obliko vode in Tremi plakati, zelo nevarna bosta pa tudi Zbeži! in Lady Bird. Moj favorit so Trije plakati pred mestom, ki je po mojem mnenju tudi najboljši film leta, toda rasistični lik Sama Rockwella utegne filmu v tej politični klimi odnesti potencialno zmago. Oblika vode sicer zbira cehovska odličja, toda zdi se mi malce preveč neobičajna za končno zmago, tako da bi sam stavil kar na Zbeži! ali Lady Bird, ki imata tudi idealno oskarjevsko politično ozadje.

N.B.: Osebno močno preferiram Tri plakate pred mestom, a se bojim, da zna presenetiti Lady Bird. Zakaj? Del Toru se zmaga ne bi smela izmuzniti v zgornji kategoriji, prav tako utegne Oblika vode lepo število kipcev pobasati v tehničnih kategorijah. Trije plakati bodo bržkone slavili v dveh izmed štirih igralskih kategorij, poleg tega pa se jim obeta še kipec za najboljši izvirni scenarij. Tako se zna zgoditi, da se bo Akademija, tudi v luči še vedno aktualne zlorabe žensk v Hollywoodu, odločila za kompromis in nagrado poklonila Lady Bird.

Pošlji komentar

Komentirajte in ocenite novico!

avatar
  Subscribe  
Obvesti me