Leto je naokoli in z njim tudi največji dogodek za slovenske filmofile LIFFe. Letošnji festival bo spet postregel z nekaterimi filmskimi vrhunci leta, kjer bodo svoje najnovejše izdelke na ogled postavili nekateri mojstri, kot so Lars Von Trier, Jean Luc Goddard, Luca Guadagnino in drugi. Mi smo izbrali pet zanimivih filmov, ki vas utegnejo tako ali drugače prevzeti.


Najljubša

Žanr: drama
Režija: Yorgos Lanthimos
Igrajo: Olivia Colman, Rachel Weisz, Emma Stone

Najljubša je novi film grškega režiserja Yorgosa Lanthimosa (Ubijanje svetega jelena, Jastog, Podočnik). Zgodba je postavljena na dvor slabotne kraljice Ane (Olivia Colman). Čeprav je Anglija takrat v vojni s Francijo, tega na dvoru ni začutiti, saj življenje teče kot ponavadi. V ospredju filma so spletke in igre za moč, predvsem med služkinjima lady Sarah (Rachel Weisz), ki je kraljičina desna roka in tudi že sprejema odločitve namesto nje, in novo služkinjo Abigail (Emma Stone), ki izkoristi priložnost, da bi si izboljšala socialni ugled in status.

To je prva režiserjeva zgodovinska drama, a ne glede na to gre pričakovati drzen film, ki ruši žanrska pravila in ki je začinjen z značilnim režiserjevim drznim humorjem. Tudi igralska zasedba obeta veliko, predvsem tri glavne igralke, Olivia Colman, Rachel Weisz in Emma Stone. Film je premiero doživel na letošnjem beneškem filmskem festivalu, kjer je dobil tudi veliko nagrado občinstva, ki velja za drugo najpomembnejšo nagrado, Olivia Colman pa je za vlogo kraljice Ane dobila Coppo Volpi, nagrado za najboljšo žensko igralko.

Kdaj in kje:  

10. 11. ob 19.00 (Linhartova dvorana),
12. 11. ob 19.00 (Kino Šiška),
17. 11. ob 17.00 (Kino Komuna).

Priporoča: Alex Kama Devetak


 Suspiria

Žanr: triler, grozljivka
Režija: Luca Guadagnino
Igrajo: Dakota Johnson, Tilda Swinton, Mia Goth, Angela Winkler

Med najbolj pričakovanimi filmi leta je zagotovo tudi Guadagninojeva verzija kultne Argentove Suspirie iz leta 1977. Sledimo zgodbi o ameriški baletki, ki v Berlinu uspešno opravi avdicijo za svetovno znano plesno šolo Helene Markos. Ko pa se začnejo kopičiti trupla, ji postane jasno, da stvari niso take, kot se zdijo na prvi pogled. Pričakovanja za film so ustrezno velika, saj originalna grozljivka velja za eno Argentovih najboljših stvaritev in temeljnih žanrskih izdelkov, ob vsem tem pa navdušuje tudi bera zvezdniških imen, ki je pristopila k projektu.

Režiser je lani kritike in gledalce navdušil z izvrstno adaptacijo nežnega ljubezenskega istoimenskega romana Pokliči me po svojem imenu (Call Me by Your Name, 2017), ki je bil nominiran za štiri oskarje in prejel tistega za prirejen scenarij, enako zvezdniška pa je tudi igralska zasedba, ki jo med drugimi sestavljajo Dakota Johnson, Tilda Swinton v kar treh vlogah in Chloë Grace Moretz. Guadagnino je sicer že pred uradno premiero opozoril, da ne gre za rimejk, ampak zgolj za nekakšno poustvaritev, oziroma njegovo videnje izvirnika, kar dopušča bolj proste roke pri ustvarjanju.

Kdaj in kje:  

9. 11. ob 20.15 (Maribox),
11. 11. ob 21.30 (Linhartova dvorana),
14. 11. ob 21.30 (Kino Komuna),
16. 11. ob 21.15 (Kino Šiška).

Priporoča: Dejan Kalabić


Vrhunec

Žanr: drama
Režija: Gaspar Noe
Igrajo: Sofia Boutella, Romain Guillermic, Souheila Yacoub

»Demonično navdušen«, »briljantno bolan« in le preprosto »bizaren« so pravilni opisi, ki krasijo zadnji film filmskega perverzneža Gasparja Noeta, čigar najbolj znana filma sta Nepovratno (2002) in V praznino (2009), sicer prvotna nosilca že omenjenih noetovskih atributov. Eksces je center dogajanja Vrhunca, plesne grozljivke na LSD-ju, in sicer eksces, ki pelje v nepovratni pekel, v blaznost, ki ji lahko parira le smrtonosno natančna scena brutalnega umora proti koncu filma Nepovratno.

 

Gre za fanatično občudovanje podkulture, ki ji botruje droga, glasba in seks. Estetika filma je dekadentno razkošna s številnimi kadri iz perspektive subjekta, kar poudarja hipertenzijo in tesnobo ekscentričnosti filma. Ritem je hiter, kar vzbuja rahlo slabost v gledalcu spričo agresivne estetike elokventne podkulture. Vendar opazimo, da je konec filma, ironično, nekoliko antiklimaktičen, saj je baročna preobloženost prisotna od začetka do konca, kar zanika kakršenkoli poskus pravega vrhunca. Film za snobe pa tudi za navadne estete.

Kdaj in kje:  

10. 11. ob 21.30 (Kino Šiška),
13. 11. ob 21.15 (Kosovelova dvorana),
16. 11. ob 20.00 (Maribox),
17. 11. ob 19.30 (Kino Komuna).

Priporoča: Marija Jeremić


Oni

Žanr: biografska drama
Režija: Paolo Sorrentino
Igrajo: Toni Servillo, Elena Sofia Ricci, Riccardo Scamarcio

Italijanski mojster Sorrentino nas je začaral že z Neskončno lepoto (La grande bellezza, 2013), meditativnim sprehodom po umetniškem Rimu, za katero si je prislužil oskarja. Nadaljeval je s hudomušno Mladostjo (Youth, 2015) in potem leta 2016 presenetil še s serijo Mladi papež (The Young Pope),v kateri je vlogo modernega papeža prevzel karizmatični Jude Law. Tokrat se je velikopotezno lotil kontroverznega italijanskega premierja Silvia Berlusconija.

 

Pomenljiv italijanski naslov se ne poigrava kar tako z besedo zlato (l’oro), protagonist Sergio se hoče namreč na vsak način zriniti v visoke politične kroge, kjer bo obkrožen z bliščem, bogastvom in nasploh totalnim razvratom. V Berlusconijeve čevlje je stopil Toni Servillo (Gomorra, Il divo), ki je z režiserjem sodeloval že pri Neskončni lepoti. V italijanskih kinematografih si je bilo mogoče film ogledali v dveh delih, ki sta izšla v razmaku nekaj tednov, k nam pa prihaja skrajšana in združena verzija, dolga 145 minut, ki se bo potegovala tudi za oskarja.

Kdaj in kje:  

8. 11. ob 19.00 (ATP Novo mesto),
14. 11. ob 18.30 (Kino Komuna),
14. 11. ob 19.00 (Kino Metropol Celje),
16. 11. ob 20.00 (Linhartova dvorana),
17. 11. ob 20.15 (Maribox),
18. 11. ob 16.00 (Linhartova dvorana).

Priporoča: Veronika Šoster


Ne bom več luzerka

Žanr: drama
Režija: Urša Menart
Igrajo: Eva Jesenovec, Živa Selan, Saša Pavček 

Prvi igrani celovečerec mlade slovenske filmarke Urše Menart je na papirju še ena slovenska socialna drama, toda po besedah ustvarjalke se tematike loti na komičen način. Zgodba namreč spremlja Špelo, diplomantko umetnostne zgodovine, ki pri poznih dvajsetih še vedno nima redne službe in se tako preživlja s priložnostnimi deli. Menartova se tako loti t. i. izgubljene generacije milenijcev, ki na papirju izpolnjujejo vse pogoje za uspeh, toda realnost jim preprečuje, da bi prikazali sadove svojega dela. Gotovo tema, ki je zelo aktualna. Film se splača ujeti na festivalu tudi zato, ker prihaja na redne sporede kinematografov šele prihodnje leto.

Kdaj in kje:  

9. 11. ob 19.15 (Linhartova dvorana),
11. 11. ob 19.00 (Kino Komuna).

Priporoča: Jure Konestabo

O avtorju

Podobni prispevki

Pošlji komentar

Komentirajte in ocenite novico!

avatar
  Subscribe  
Obvesti me