Drugi dan se je začel z novinarsko projekcijo filma Wonderstruck; priznanega ameriškega neodvisnega filmskega režiserja Todda Haynesa. Na začetku nas je kratko izžvižgavanje opomnilo, da gre za celovečerec pod produkcijo Amazon Studios; enega izmed ponudnikov videa na zahtevo okoli katerih se na letošnjem Cannesu že od prvega dne še posebej krešejo mnenja. Sam film je imel kar nekaj vzporednic z otvoritvenim filmom Ismaelovi duhovi. Pri obeh gre namreč za več zgodb, ki so na misteriozen način nekako (?) vendarle povezane (novinarji, ki v Cannes prihajajo že vrsto let so me opomnili, da se slednje pogosto pripeti – npr. pred leti Kozmopolis (Cosmopolis, 2012, David Cronenberg) in Holly Motors (2012, Leos Carax); se pravi je nek sistem v razporeditvi filmov). Wonderstruck najlažje opišem kot simbiozo Scorsesejevega filma Hugo (2011) in Tom Hanksove drame Izredno glasno in neverjetno blizu (Extremely Loud & Incredibly Close, 2012, Stephen Daldry), a z zelo pomembnim dodatkom, da je nekoliko slabši od prvega, a precej boljši od drugega. -3/5*

Ekipa filma Wonderstruck.

Popoldan je bila »načeloma« v načrtu projekcija ruske drame Нелюбовь (Loveless) pod katerega se je podpisal za oskarja nominirani režiser Andrey Zvyagintsev. »Načeloma« pa zato, ker sem se prepozno postavil v vrsto in ob polni dvorani ostal brez sedeža. Novinarske akreditacije so označene po barvah. Moja (modra) akreditacija je sicer hierarhično gledano nekoliko višje od rumene, a nižje od roza in bele, tako da je treba resnično paziti, da se v vrsto postaviš pravočasno. A takšni in podobnimi pripetljaji so zelo pomembni za učenje in nabiranje izkušenj za prihodnja poročanja. Sem se pa dobri 2 uri kasneje uspel udeležiti vsaj novinarske konference Andreyjevega filma (posnetke bomo na FB objavljali tekom festivala) in s cenjenim gospodom izmenjati nekaj besed ter posneti fotografijo.

Zvečer je s projekcijo francoske drame Barbara potekala še otvoritev filmske sekcije “Posebni pogledi”, žiriji katere letos predseduje Uma Thurman. Prvega izmed 18-ih filmov, ki bodo prikazani v omenjeni sekciji, je režiral francoski igralec in režiser Mathieu Amalric, ki smo ga dan poprej videli že v Ismaelovih duhovih.

Sledeče (današnje) jutro je bilo vse v znamenju pričakovanja, tokrat Netfilxovega, filma Okja z izjemno in v celoti navzočo igralsko zasedbo (Tilda Swinton, Paul Dano, Jake Gyllenhaal idr. …). Zopet smo doživeli žvižge, kričanje in bujanje, a tokrat ne zgolj ob logotipu Netflixa (temu je bil namenjen celo nekoliko toplejši sprejem kot Amazonovem pred tem), temveč brez premora kar celotne prve 4 minute filma. A lahko ste mirni in povsem brez skrbi, saj za slednje ni bila kriva kvaliteta filma, temveč tehnična težava. Tehniki so zamešali formate (scoope/flat) in tako sliko preveč raztegnili, a to opazili šele po burni 4-minutni reakciji občinstva. Cannsko občinstvo slovi po svoji neprizanesljivosti in zelo rado kaznuje vsako napako in slab filmski prizor ali film. Po še enem, tokrat uspešnem, poskusu ogleda filma moram reči, da me le-ta ni razočaral, kar seveda velja tudi za njegovega režiserja Bong Joon-hoja, ki tako v svoji filmografiji še vedno ostaja brez »brce v temo«. Okja je prikupna in zabavna mladinska pustolovščina, z dobr(onamern)im sporočilom in nekaj res izstopajočimi akcijskimi sekvencami, kateri povsem brez skrbi in strahu na Netflixu napovedujem izjemen uspeh. Uspeh razsežnosti serije Stranger Things. In ja, lahko me držite za besedo. Aktualne generacije mladih po svetu pa bodo v obliki prikupne super prašičke končno dobile svojega E.T.ja (80-ta) in Willyja (90-ta). +4/5*

Dan še ni končan. Odpravljam se na prav tako težko pričakovani švedski film tekmovalnega programa The Square, v režiji Rubena Östlunda. A več o tem in drugih prigodah pa v naslednjem javljanju …

Pošlji komentar

Komentirajte in ocenite novico!

Obvesti me
avatar
wpDiscuz

Ostanite redno obveščeni!

Prijavite se na e-novičke Filmstart in ostanite redno obveščeni o najnovejšem dogajanju v svetu filmov!

Uspešno ste se prijavili na naše E-novičke!