Letošnja Mostra, počasi a vztrajno, prehaja h koncu (o. p. pred nami so zgolj še 3 dnevi, a praktično ne več nobeden odmevnejši film), tako da že lahko počasi pričnemo z analizo celotnega programa. Že otvoritveni film Krčenje (Downsizing) je napovedal, da bo izbor filmov na festivalu na visoki ravni, predvsem pa na višji kot smo bili tega recimo deležni na letošnjem jubilejnem Cannesu. Seveda bom svojo trditev tudi argumentiral in kako bi to lahko storil bolje kot s 5 filmi, ki so me v zadnjih 5 dneh najbolj prepričali. Če sem pred dobrimi 3 meseci pravilno napovedal zmagovalca Cannesa že po dobrih tretjini, ga bom v Benetkah poskusil po treh četrtinah festivala; to bo po mojem skromnem mnenju eden izmed sledečih.

Začnimo od zadaj naprej oz. s filmom, ki žal kot član sekcije »izven tekmovalnega programa« do nagrad ni upravičen; Jim & Andy: The Great Beyond – the story of Jim Carrey & Andy Kaufman featuring a very special, contractually obligated mention of Tony Clifton. Ameriško-kanadska dokumentarna koprodukcija nas popelje v zakulisje nastajanja biografskega filma Miloša Formana, Človek z lune v katerem je kultnega komika Andyja Kaufmana, v intenzivno bizarni in čustveni filmski produkciji, odigral Jim Carrey. Zahvaljujoč video posnetkom Andyjeve nekdanjega dekleta Lynne Margulies in njegovega pisateljskega partnerja Boba Zmude izvemo, da se je velika večina tistih najbolj Kaufmaneskih trenutkov pravzaprav pripetila v zakulisju. V Jim & Andy, Carrey tako s svojimi izkušnjami 18 let kasneje obuja spomine na omenjene posnetke, razmišlja o tem, kako sta se z Andyjem lahko znašla v tako čudno vzporednih vesoljih ter na splošno o duhovnem potovanju svoje kariere. Umestitev dokumentarca kot je Tok človeštva v tekmovalni program, tega izjemnega biser(čk)a pa v spremljevalni ostaja, vsaj zame, velika uganka. Točno ne govori o beguncih … ampak da se ne bom ponavljal lahko moje mnenje o dokumentarcih in (ne)pomembnosti njihovih subjektov preberete v prejšnjem poročilu s festivala, ko sem se nekoliko podrobneje dotaknil Toka človeštva. 4+/5*

Francosko-libanonska Žalitev (L’insulte) prikaže zgodbo o izpod nadzora pobegli žalitvi, ki v današnjem Bejrutu pred sodišče pripelje libanonskega kristjana Tonija in palestinskega begunca Yasserja. Optimističen in humanističen celovečerec med drugim pokaže alternativo konfliktom s potjo, ki priznava tako pravičnost, kot tudi odpuščanje. 4-/5*

Naslednji močan adut za katero izmed nagrad je izraelska drama Foxtrot, režiserja Samuela Maoza. Kot je dejal že filmar sam gre v njegovem novem projektu za klasično grško tragedijo, v kateri junak ustvarja svojo lastno kazen in se bori proti vsakomur, ki ga v bistvo poskuša (od)rešiti. Več kot očitno se ne zaveda rezultata, ki ga bodo prinesla njegova dejanja. Zgodba o dveh generacijah preživelih holokavsta in o družini, ki razpade in se ponovno združi je nadrealističen pogled na žalovanje in vojaštvo. 4+/5*

Mati (Jennifer Lawrence) in on (Javier Bardem) živita v na videz idiličnem obstoju v osamljenem raju. Toda njuno (ljubezensko) razmerje se postavi nas preizkušnjo, ko v njun dom nepovabljeno vstopita moški (Ed Harris) in ženska (Michelle Pfeiffer). Prebrani povedi vam razodevata zgolj osnovni zaplet filma mati!, slovitega režiserja Darrena Aronofskega, ki vas znova ne bo pustil ravnodušnih; pa bodisi v pozitivnem ali negativnem smislu. 5-/5*

Največji tihi favorit pa je vsekakor Three Billboards Outside Ebbing, Missouri, najnovejši film irskega oskarjevca Martina McDonagha; avtorja uspešnic Morilca na kolektivca in Sedem psihopatov in shih tzu. Temačna komična drama spremlja žensko (Frances McDormand), ki se s pomočjo 3 oglaševalnih panojev zoperstavi nesposobni policiji v svojem mestecu, saj le-ta mesece in mesece po umoru njene hčerke pri iskanju morilca še vedno tava v temi. Medtem, ko lahko Frances že pripravlja svoj zahvalni govor za oskarja za najboljšo glavno žensko vlogo, velja najmanj enkrat sneti klobuk tudi pred Woodyjem Harrelsonom in Samom Rockwellom, ki bi znal za svojo vlogo biti celo prvič v življenju nominiran za zlati kipec ameriške akademije znanosti in umetnosti gibljivih slik. 5/5*

O avtorju

Podobni prispevki

Pošlji komentar

Komentirajte in ocenite novico!

Obvesti me
avatar
wpDiscuz

Ostanite redno obveščeni!

Prijavite se na e-novičke Filmstart in ostanite redno obveščeni o najnovejšem dogajanju v svetu filmov!

Uspešno ste se prijavili na naše E-novičke!