Prvi dan 74. beneškega filmskega festivala nam je postregel z marsičem; sam pa sem se predvsem posvetil tiskovni konferenci strokovne žirije in otvoritvenemu filmu Krčenje (Downsizing), režiserja Alexandra Payna. Prva je bila v primerjavi s cannesko nekoliko osiromašena, saj so pred nas stopili zgolj predsedniki posameznih žiriji različnih sekciji in ne tudi vsi preostali žiranti. Tako smo se pogovarjali z ameriško igralko Annette Bening (predsednico žirije tekmovalnega programa), z italijanskim režiserjem Giannijem Ameliem (predsednikom žirije sekcije Obzorja) in legendarnim Johnom Landisom (predsednikom žirije včeraj predstavljene VR sekcije).

Vrnimo se k filmom. ZF komedija, ki spremlja Matta Damona pri in po odločitvi, da se pomanjša in pri posledicah slednje je bil vsekakor dober otvoritveni film, a navzočih v dvorani ni navdušili niti približno tako kot lanskoletni dobitnik 6 oskarjev, Dežela la la. Zelo banalen zaplet Alexander Payne odlično razvije in ga popelje do najrazličnejših tem; od izkoriščanja Zemlje, preko odgovornosti izumiteljev za izprijene izume, pa vse do smisla borbe za svoje ideale. Zvezdi filma sta zagotovo, nekoliko presenetljivo, nemški igralec Udo Kier in avstrijski zvezdnik Christoph Waltz kot sila prepričljiva pomanjšana odštekana kolega, ki se že dolgo ne zmenita na težave zunanjega sveta in večino časa zapravita za zabavo v svojem na videz popolnem malem svetu. Lahko težave torej resnično rešimo s tem, da pred njimi preprosto bežimo, se jim skrijemo in jih ignoriramo, se bodo pomanjšale, če se pomanjšamo sami, ali pa je tista prava izbira vendarle soočenje z le-temi. Za spremembo neželenega stanja ni dovolj, da se slednjega zgolj (pasivno) zavedamo, ampak da nekaj proti temu tudi (aktivno) ukrenemo. 4-/5*

Ob zaključku dneva pa sem si ogledal še nekakšnega zunanjega favorita stavnic za zlatega leva, ameriško dramo First Reformed. Zgodbo o alkoholu predanemu duhovniku (Ethan Hawke), ki ga preganja preteklost in o mladem paru (Amanda Seyfried in Michael Gaston), ki se naj obrne po pomoč je oscenaril in režiral scenarist kultnega Taksista in so scenarist Razjarenega bika Paul Schrader; mimogrede tudi »glava« letošnje žirije filmskega festivala v Berlinu. Celovečerec posnet v t. i. televizijskem formatu (op. p. ki na prvo žogo spominja na Bergmanovo Zimsko luč) bo vašo pozornost (za)držal predvsem, če imate radi filozofsko obarvane filme, katerih glavno orožje so dialogi. Tudi igralci, ki jih sicer ni veliko, so svoje delo opravili dobro in zadovoljivo; še posebej pa velja izpostaviti in pohvaliti Hawkea, ki se je kljub svoji prepoznavni »hollywoodski personi« stoodstotno prelevil v oznanjevalca božje besede. 3+/5*

Dnevu je naposled vendarle zmanjkalo ur in s tem je za mano še en vroči dan v Benetkah. Jutri pa seveda nadaljujemo s polno paro; na sporedu bodo med drugim novinarska konferenca za First Reformed, najnovejši film Guillerma Del Tora (The Shape of Water), težko pričakovani dokumentarec o begunski krizi (Human Flow) in še kopica zanimivih dogodkov, tako da je vsekakor vredno spremljati Filmstart tudi v prihajajočih dneh.

Pošlji komentar

Komentirajte in ocenite novico!

Obvesti me
avatar
wpDiscuz

Ostanite redno obveščeni!

Prijavite se na e-novičke Filmstart in ostanite redno obveščeni o najnovejšem dogajanju v svetu filmov!

Uspešno ste se prijavili na naše E-novičke!