Na festivalu Liffe si je vsako leto mogoče ogledati tudi bogato ponudbo evropskih kratkih filmov. V 2. sklopu Evrope na kratko je bilo letos na voljo pet filmov, in sicer portugalski Nevidni heroj (Invisível Herói), avstrijski Čežana (Apfelmus), francoski Carrière de Pissy, češki Igra (Hra) in avstrijski Thorax. Po ogledu smo se odločili za posebno izpostavitev spodnjih dveh filmov.


Naslov: Nevidni heroj (Invisível Herói)
Premiera: 11. november 2020 (LIFFe)
Žanr: drama
Država: Portugalska, Francija
Igrajo: Duarte Pina, Lucília Raimundo
Režija: Cristèle Alves Meira


OPIS:

Slepi Duarte, ki rad bere in piše pesmi, tava po Lizboni in išče svojega dobrega prijatelja Leandra, ki pa se ga nihče ne spomni.


FILMSTART. RECENZIJA:

Vsi živimo dve življenji, življenje, ki ga živimo, in življenje, ki ga sanjamo. Tako se začne kratki portugalski biserček Nevidni heroj, nagrajen že na Mednarodnem festivalu kratkega filma v Reykjaviku in pred nekaj dnevi še na slovenskem festivalu LIFFe. Gre za poetično miniaturo, ki po svoji nonšalanci in skrivni misiji na robu razuma spominja na Jarmuschev podcenjeni dragulj The Limits of Control (2009), v njej pa se med tančicami sprehaja slepi Duarte, prikupen in topel striček, ki mu vsi mimoidoči priskočijo na pomoč pri njegovem iskanju. Napisal je namreč pesem, ki bi jo rad predal svojemu dragemu prijatelju Leandru, ki je mlad, postaven in na plaži prodaja sladoled, kakor ga opisuje ljudem, ki pa ga žal ne prepoznajo. Landro se tako utelesi kot želja po mladosti ali kot hrepenenje po ljubezni samo. Duartovo potovanje na konec noči se zaključi s sentimentalno noto, občasni navali žalosti in osamljenosti, ki presevajo skozenj, pa se naposled res izpolnijo v ljubezni. Čuteče.

 


Naslov: Igra (Hra)
Premiera: 11. november 2020 (LIFFe)
Žanr: drama, triler
Država: Češka
Igrajo: Miloslav Pecháček, Rudolf Tříška
Režija: Lun Sevnik


OPIS:

Šestnajstletna prijatelja Boris in Hugo kupita pištolo, se zakleneta v stanovanje in po videoprenosu razglasita, da se bosta čez eno uro ubila.


FILMSTART. RECENZIJA:

Igra je najnovejši kratki film slovenskega režiserja Luna Sevnika, ki študira na filmski akademiji v Pragi (FAMU), zanj pa je na letošnjem Festivalu slovenskega filma prejel vesno za najboljši študijski film. V njem se vrača k temi smrti in obljub, tokrat v obliki napetega trilerja, ki se skoraj v celoti odvije »prek računalniškega zaslona«. Ker gre za prenos v živo, lahko vidimo tudi sprotne komentarje gledalcev, ki imajo razpon od zaskrbljenih (»Naj nekdo pokliče policijo!«) do banalnih, kar izpade avtentično in še bolj »zares«. Posebnost je tudi to, ker začnemo zgodbo spremljati in medias res, ob nakupu pištole in razglasitvi samomora, fanta sta v svojem obnašanju apatična in očitno sta depresivna, a ne izvemo, kaj je v ozadju. Seveda uničita drago opremljeno stanovanje, to objestnost si lahko privoščita, saj zanju ne bo posledic, čustvena izpraznjenost pa ni lastna samo njima, ampak tudi vsem, ki ju spremljajo po prenosu. Skozi prevpraševanje pojma igre (igra z življenjem, kdaj se igra konča) film na novo premisli krilatico kruha in iger in se skozi računalniški zaslon zazre v najtemnejše kotičke družbe – ki so, ironično, pri nas doma. Komaj čakam celovečerec!

O avtorju

Objavljam literarne kritike v nekaterih večjih slovenskih medijih, kot so Literatura, radio ARS, Airbeletrina, Mentor, Trubarjeva hiša literature in Koridor – križišča umetnosti. Magistrirala sem na temo slovaške ženske poezije zadnjih desetletij, trenutno sem doktorska študentka literarnih ved.

Podobni prispevki

0 0 votes
Ocena novice
Subscribe
Obvesti me
guest
0 komentarjev
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x