Ogledano: Družinska romanca d.o.o. (2019)
Imdb.com6.8
Metacritic.com6.4
Rottentomatoes.com7.8
Filmstart.si6
Pozitivno
  • uporaba naturščikov
Negativno
  • nerazložen kulturalni in sociološki kontekst pojava, ki ga film obravnava
  • preambiciozno in neutemeljeno napovedovanje prihodnosti takšnih podjetij
  • režija je osupljivo neorginalna za režiserja takšnega renomeja
6.8Skupna ocena
Ocena bralcev: (0 Votes)
0.0

Naslov: Družinska romanca d.o.o. (Family Romance, LLC.)Family Romance, LLC. Poster
Premiera: 15. november 2019 (LIFFE)
Žanr: drama
Država: ZDA
Igrajo: Ishii Yuichi, Mahiro Tanimoto
Režija: Werner Herzog


OPIS:

Na sodobnem Japonskem se razvijajo podjetja, ki ponujajo igralce v najem kot družinske člane, prijatelje, sodelavce … Film se najbolj osredotoča na tedenska druženja mladostnice in igralca, ki ga je njena mati zaposlila, naj nadomesti njenega resničnega očeta, ki jo je zapustil v zgodnjem otroštvu.


FILMSTART. RECENZIJA:

Režiser in scenarist Werner Herzog je svoj razcvet doživel v času sedemdesetih in osemdesetih let, predvsem s filmoma Aguirre, der Zorn Gottes (1972) ter Fitzcarraldo (1982), s katerima se je dotaknil osnovne sestavine zahodnjaške mentalitete: megalomanije. Toda z leti se je tematika Herzogovih filmov spremenila na slabše in se je herzogijanski (geriatrični) narcizem stopnjeval, dokler ni prišlo do dokumentarca Glej in se čudi: sanjarjenje o povezanem svetu (2016), kjer je (ali se je tako vsaj zdelo takrat) njegov pesimizem glede prihodnosti sveta dosegel nekakšen nepotrebno epski zaključek. Letos pa je prišla na vrsto Družinska romanca d.o.o. ‒ gledalci, ki so ga spremljali že od sedemdesetih, mu obračajo hrbet, mlajše generacije, ki se ne spomnijo njegove filmske epike v času njenega filmsko-zgodovinskega orgazma, pa ga ne razumejo. Za koga je potem posnet ta film? 

Kam so izginili njegovi kadri epskih razsežnosti, kot so bili tisti, ki so gledalca uvajali v Aguirre, ko se je režiser igral z našo percepcijo veličastnega amazonskega pragozda? Kam je izginilo režiserjevo nevsiljivo oko, skozi katerega smo lahko videli simboliko zahodnjaške megalomanije skozi prizmo kolonizacije Južne Amerike? V filmu Družinska romanca d.o.o. je to častivredno obširnost kamere zamenjala najnovejša izmed vseh oblik snemanja ‒ t. i. tresoča se kamera ‒ ki še zdaleč ni več v funkciji filmske moderne, saj je postala del popkulture. Res je, Herzogova režija je še vedno odlična, a je tudi neprimerljivo manj ambiciozna, kot je bila prej. 

Ishii Yuichi in Mahiro Tanimoto sta sicer naturščika, a sta njuna igra in zgodba iz ozadja precej drugačni. Mahiro Tanimoto ne igra same sebe (čeprav nosi svoje ime) in je klasičen primer kronične zadostnosti mladostniške igre, od katere se niti ne pričakuje veliko, saj njena vloga niti ni tako zahtevna. Ishii Yuichi pa je po drugi strani v bolj postmodernističnem, igralskem vozlu, saj podjetje Družinska romana d.o.o. dejansko obstaja in je on resnično zaposlen v njem, kar pomeni, da do neke meje igra samega sebe. Naturščik svojo vlogo sicer odigra, kakor se spodobi oziroma v zadostni meri, da ne zasenči psevdo-genialnosti koncepta samega filma (po Herzogu je genialno že to, da je film narejen), vendar je konec precej mlahav in nedorečen. 

Družinska romanca d.o.o. je že označena za »najbolj čudaški film leta«, kar je, milo povedano, nekoliko pretirano, saj si film besede »najbolj« ne zasluži niti v kombinaciji z besedo »čudaški«. Prvič zato, ker film ne osvetli tega fenomena »družinskih romanc« iz kateregakoli drugega vidika kot iz tega, da gre za to problematičen naraščajoči biznis na Japonskem. Z drugimi besedami, Herzog se niti ne dotakne razloga, zakaj je do tega sploh prišlo in zakaj ravno na Japonskem (odgovor se mu očitno zdi samoumeven). Končno, še večja pomanjkljivost filma je seveda napoved prihodnosti takšnih podjetij, ki naj bi človeški stik povsem zamenjale z umetno inteligenco (vse brez kakršnekoli obrazložitve, zakaj in kaj to dejansko pomeni). Vmes med tema dvema skrajnostma, neobrazloženo preteklostjo in neobrazloženo prihodnostjo, ostane melodramatična zgodba o navezanosti naključnega človeka na prikupno in ranljivo deklico. Človek, ki ne bi vedel, da za filmom stoji Herzog, ki ga sicer pozna, bi bil hudo razočaran, če bi izvedel, da se je to režisersko božanstvo spustilo na nivo slabega animeja. 

Pošlji komentar

avatar
  Subscribe  
Obvesti me