Ogledano: 112 (2018)
Metacritic.com8.3
Imdb.com7.8
Rottentomatoes.com9.9
Filmstart.si8.2
Pozitivno
  • napetost
  • večplasten primer
Negativno
  • na trenutke preveč predvidljiv
8.6Skupna ocena
Ocena bralcev: (2 Votes)
7.9

Naslov: 112 (Den skyldige)
Premiera: 11. november 2018 (Liffe)
Žanr: drama, triler
Država: Danska
Igrajo: Jakob Cedergren, Jessica Dinnage, Omar Shargawi, Johan Olsen
Režija: Gustav Möller


OPIS:

Policist Asger Holm (Jakob Cedergren) je kazensko umaknjen s terena in dela kot dispečer na klicnem centru. Po nekaj rutinsko odpravljenih primerih pa prejme klic obupane in prestrašene Iben (Jessica Dinnage), ki so jo očitno ugrabili. Začne se huda bitka s časom.


FILMSTART. RECENZIJA:

112 je režijski prvenec danskega režiserja Gustava Möllerja in čeprav gre žanrsko za triler, je zasnova zelo preprosta in minimalistična – celotno dogajanje se odvija v istem prostoru in le z enim fizično prisotnim igralcem, ostale slišimo le po telefonski liniji. Sama situacija klica v sili zelo spominja na aktualno ameriško serijo 9-1-1 Brada Falchuka in Ryana Murphyja (American Horror Story, American Crime Story), sploh na prvo epizodo prve sezone, kjer je v ospredju dispečerka, ki s svojo angažiranostjo poskrbi za uspešno rešitev primera. Podobne tematike so se v zadnjem času nasploh zelo razmahnile in že dolgo ne gledamo več le policistov ali odvetnikov, ampak tudi gasilce (Station 19) in reševalce, kar kaže na to, da je Möller zadel ravno pravi trenutek. Po drugi strani pa 112 takoj spomni tudi na film Locke (2013), v katerem smo med besno vožnjo in mnogimi telefonskimi klici spremljali izjemnega Toma Hardyja. Obema filmoma je skupna prvinska napetost, ki nas drži v primežu vse do konca.

Situacija je sicer poustvarjena po resničnem klicu na pomoč. Čeprav je za velike oboževalce trilerjev na trenutke preveč predvidljiv, so preobrati vseeno uporabljeni na pravih mestih in upravičeno, zato nikoli ne delujejo privlečeni za lase. Pohvalno je stopnjevanje napetosti, saj se primer razkriva počasi, le na podlagi izjav vpletenih in pozornosti ter iznajdljivosti dispečerja, hkrati pa ima dovolj plasti, da ne postane dolgočasen. Vse dogajanje se dejansko odvija v gledalčevi domišljiji, saj si ga lahko nariše le skozi dialoge in posnete zvoke v ozadju klicev, ki so res narejeni dinamično, a hkrati avtentično. V tem oziru se najbolj izkaže Jessica Dinnage (Iben), ki jo poznamo že iz Netflixove serije The Rain (2018), saj uspe le s svojim glasom ustvariti kompleksen lik. Neverjetno je, kako prehaja med različnimi čustvenimi registri (strah, obup, jeza, panika).

V ospredju pa je seveda dispečer Asger, ki je dejansko policist na kazenskem delu, in šele ob razvijanju Ibeninega primera izvemo več tudi o njegovi situaciji. Njegova naveličanost nad brezveznimi klici (v slogu udarila sem se v koleno, zadrogiral sem se in ne vem, kje sem) učinkuje zelo humorno, saj sicer resno vzdušje prekinja z nonšalantnimi odgovori. Ravno pri njem pa je najbolj izrazito pogrezanje v temo, ki se spremeni v simbol. Ko prejme prvi Ibenin klic, je namreč v glavni pisarni, obkrožen s sodelavci, potem pa se z napredovanjem in zapletanjem primera vedno bolj odmika – najprej se umakne v privatno sobo, potem pa še celo spusti rolete. Gre za premeten prikaz tega, kako sami smo v resnici v svoji bolečini in kako nemočno se lahko počutimo ob tragičnih dogodkih. Tu pride na plano tudi krivda – ki se v danskem in angleškem naslovu ohrani (Den skyldige, The Guilty), pri nas pa žal izgubi –, ki jo Asger občuti zaradi tistega, kar je storil, da je pristal v tej službi. Vendar pa se ji vseeno ne prepusti, na koncu namreč stopi v osvetljen kvadrat vrat in končno opravi tisti svoj nujni klic. Nič čudnega, da je film letošnji danski kandidat za tujejezičnega oskarja – reševanje ni bilo še nikoli bolj katarzično.

O avtorju

Veronika Šoster

Objavljam literarne kritike v nekaterih večjih slovenskih medijih, kot so Literatura, radio ARS, Airbeletrina, Mentor, Trubarjeva hiša literature in Koridor – križišča umetnosti. Magistrirala sem na temo slovaške ženske poezije zadnjih desetletij, trenutno sem doktorska študentka literarnih ved.

Podobni prispevki

Pošlji komentar

Komentirajte in ocenite novico!

avatar
  Subscribe  
Obvesti me