Še malo in pred ekrane nas bo zmamila nova, osma sezona Ameriške grozljivke (American Horror Story), antologijske serije, pod katero se podpisujeta Ryan Murphy in Brad Falchuk. Vsaka sezona ima lasten naslov, drugačno zgodbo in like. Navdih za posamezno sezono pa vedno predstavljajo »velike teme« žanra grozljivke. Preden nas v jesen popelje enigmatično naslovljena Apocalypse, pa smo si pogledali, katere sezone so nas do zdaj najbolj razočarale in katere so nam nagnale strah v kosti.


 07. Hotel

V naslovni hotel Cortez v središču mesta Los Angeles se prijavi detektiv John Lowe (Wes Bentley), ki sledi anonimnemu namigu o zaporedju umorov, ki izhajajo iz grešenja po vzoru biblijskih desetih zapovedi. V peti sezoni žal ne deluje čisto nič. Sama osnovna zamisel zastrašujočega hotela se zdi le kot prežvečena verzija prve sezone, a z mnogo slabšo izvedbo. Zvrstijo se zločinsko neizkoriščeni igralci (Kathy Bates), medli liki in preobrati, ki to sploh niso in ki bi jih vsak gledalec, ki je pogledal vsaj kakšno spodobno kriminalko, predvidel že od vsega začetka. Celotne godlje ne popravi niti osvežitev v podobi Lady Gage, ki s svojo vampirsko »Grofico« ne dosega veličastnosti glavnih negativk, ki jih je pred tem upodobila vedno izvrstna Jessica Lange. To je tudi prva sezona brez slednje, česar ji, glede na to, s čim so ustvarjalci razpolagali, ne gre zameriti. Za najboljše prizore poskrbi Denis O’Hare z likom transseksualne natakarice Liz Taylor, še posebej v zadnjih trenutkih svojega življenja, ki so tako ekstravagantni, kot je bila tudi Liz sama.

Sezona: 5.
Igrajo: Kathy Bates, Sarah Paulson, Evan Peters, Wes Bentley


06. Cult

To sezono so navdihnile ameriške predsedniške volitve 2016, kar na žalost ni vodilo v bolj kritično prikazovanje, ampak v površno, kaotično in predvsem nesmiselno sezono. Še zdaj nismo prepričani, ali smo zaradi nebuloz bolj kričali mi ali lik Sarah Paulson. Glavna tematika so bili različni kulti, ki jih v Ameriki ne manjka, vlogo karizmatičnega vodje pa je prevzel Evan Peters in poskrbel za pravzaprav edino pravo svetlo točko sezone – predvsem v deveti epizodi, ko upodobi več različnih osebnosti, med drugim Charlesa Mansona, Jima Jonesa in celo Andyja Warhola. Navdušila je (prekratka) vrnitev Frances Conroy, upamo pa, da nadležne Lene Dunham v tej seriji ne srečamo več. Najbolj pogrešamo malo več referenc, aluzij in simbolike, saj je serija z neposrednostjo in dobesednostjo samo izgubila na kvaliteti.

Sezona: 7.
Igrajo: Sarah Paulson, Evan Peters, Cheyenne Jackson, Billie Lourd


05. Roanoke

Roanoke je najbolj eksperimentalna sezona, saj je neke vrste mokumentarec, kjer se pričevanja žrtev mešajo z igrano rekonstrukcijo dogodkov. Vsak lik igra dvoje igralcev, kar lahko na trenutke gledalca rahlo zmede. Prva epizoda sezone je ena najbolj dovršenih epizod celotne franšize in hkrati pravi šolski primer, kako narediti pilotno epizodo, saj nakaže večino zgodb, ki se bodo razvile, a hkrati spretno skrije večino informacij. Roanoke se vrne h koreninam, k pravemu oldschool horrorju, ki smo ga že nekaj sezon pogrešali: prašičja glava pred vrati, zobje namesto dežja, duh čarovnice (Lady Gaga), ki je prednica vseh čarovnic iz sezone Coven, moški s prašičjo glavo, duhovi kolonije Roanoke, čudaški sosedje, čudni napisi po stenah hiše, v kateri se (skoraj) vse dogaja. Druga polovica sezone pa še bolj preseneti – je hommage filmu Čarovnica iz Blaira (1999), narejenem v duhu žanra najdenih posnetkov.

Sezona: 6.
Igrajo: Kathy Bates, Sarah Paulson, Cuba Gooding Jr., Lily Rabe


04. Coven

Po vrhunski drugi sezoni so bila pričakovanja ustrezno (pre)visoka. Štorija o čarovniškem klanu potomk salemskih čarovnic ni slaba, a je v svojih najsijajnejših trenutkih žal zgolj povprečna. Zoe Benson (Taissa Farmiga) po tragičnem pripetljaju odkrije, da je v resnici čarovnica in odpotuje v New Orleans, v nekakšen čarovniški internat, ki ga vodi ravnateljica Cordelia Foxx (Sarah Paulson). Tam spozna kopico zanimivih sošolk, med katerimi najbolj izstopa Emma Roberts v vlogi vase zagledane Madison Montgomery, zaljubi pa se v Kylea Spencerja (Evan Peters), s katerim ustvarjalci očitno niso povsem vedeli kaj bi, saj se protagonistki povečini zgolj nekoristno mota okoli nog. Vizualni bombonček, ki s spolirano estetiko tumblrjevskega bloga na tematiko novodobnih čarovnic in z zabavnimi enovrstičnicami, cilja predvsem na mlajše občinstvo, do antiklimatičnega finala zagreši luknjast scenarij, nesmiselne in nezaključene zgodbene loke in neizkoriščene like. Blišč in beda, na kratko. Za presenečenje sezone pa poskrbi povsem posrečen cameo Stevie Nicks.

Sezona: 3.
Igrajo: Sarah Paulson, Taissa Farmiga, Frances Conroy, Evan Peters


03. Freak Show

Lastnica cirkusa spak na Floridi je Elsa Mars (Jessica Lange), ki skriva žalostno preteklost v Berlinu in neuresničeno željo, da bi postala zvezda. Zgodbo sta tokrat navdihnila filma Freaks (1932) in Carnival of Souls (1962). Čeprav je horror v tej sezoni tako rekoč odsoten, je sezona vredna ogleda že samo zaradi karakterizacije likov. Vsak lik je po svoje hkrati fascinanten in grozljiv in, kar je v AHS svetu redkost, skriva žalostno predzgodbo. Dobra karakterizacija pa prinese s sabo negativno plat sezone: skupna zgodba se na trenutke izgublja. To je sicer zadnja sezona, v kateri je nastopila Jessica Lange, hkrati pa je Sarah Paulson igrala dva lika – značajsko zelo različni siamski dvojčici Bette in Dot. Omeniti je treba še klovna na morilskem pohodu Twistyja (John Carroll Lynch), ki si z Elso deli najbolj žalostno predzgodbo izmed vseh. Finn Wittrock (psihopatični in sadistični Dandy) in Frances Conroy (njegova problematična mama Gloria) pa poskrbita za nekaj ključnih in odlično odigranih prizorov

Sezona: 4.
Igrajo: Sarah Paulson, Evan Peters, Michael Chiklis, Frances Conroy


02. Murder House

Prva sezona je za osnovo vzela preizkušeno temo – hišo, v kateri straši. Vanjo se vseli nič hudega sluteča družina, ki pa se vedno bolj zapleta v svet duhov in prikazni, med njimi je tudi problematični in psihopatski, a vseeno čudoviti Tate Langdon (Evan Peters), v katerega se zaljubi depresivna Violet (Taissa Farmiga). Gre za eno izmed zgodbeno najbolj dovršenih sezon, ki se še ni bala, da bi ostala nerazumljena, zato najdemo v njej obilje referenc, pa ne samo popkulturnih ali zgodovinskih (Columbine, Črna dalija), ampak celo literarnih (The Yellow Wallpaper). Čeprav je v ospredju nekakšen teen angst, gre za lep primer grozljivke, ki stavi na dovršene like in temačno vzdušje.

Sezona: 1.
Igrajo: Connie Britton, Dylan McDermott, Evan Peters, Taissa Farmiga


01. Asylum

Zgodba druge sezone je postavljena v leto 1964 v Briarcliff Manor v Massachusettsu, ki je služil kot cerkveno zavetišče duševno bolnim zločincem. Tja se odpravi tudi ambiciozna novinarka in prikrita lezbijka Lana Winters (Sarah Paulson), ki skuša z razkritjem umazanega ozadja ujeti svojo veliko zgodbo. Psihiatrična bolnišnica, odbiti liki, vesoljci, obsedenost s hudičem, nacisti in serijski morilci; na papirju se glavne zamisli druge sezone slišijo za lase privlečene in kaotične, a Murphy z odlično igralsko ekipo, zadušljivo atmosfero in ostrim suspenzom ustvari eno najkvalitetnejših televizijskih stvaritev zadnjega desetletja in edino sezono Ameriške grozljivke, ki je pristno grozljiva. Asylum dostavi tudi pomembna sporočila o posameznikovi svobodi, spolnosti, smrti in večnim bojem med vero in znanostjo. Jessica Lange pa z izvedbo pesmi The Name Game poskrbi za najbolj zapomnljiv prizor.

Sezona: 2.
Igrajo: Zachary Quinto, Joseph Fiennes, Sarah Paulson, Evan Peters

Pošlji komentar

Komentirajte in ocenite novico!

avatar
  Subscribe  
Obvesti me