Ogledano: Žarek v srcu (2017)
Metacritic.com7.9
Imdb.com6.2
Rottentomatoes.com7.4
Filmstart.si7.2
Pozitivno
  • režija
  • Juliette Binoche
  • Gérard Depardieu
Negativno
  • klišeji
7.2Skupna ocena
Ocena bralcev: (0 Votes)
0.0

Naslov: Žarek v srcu (Un beau soleil intérieur)Juliette Binoche in Un beau soleil intérieur (2017)
Premiera: 8. november 2017 (LIFFe)
Žanr: romantična komedija
Država: Francija
Igrajo: Juliette Binoche, Xavier Beauvois, Gérard Depardieu
Režija: Claire Denis


OPIS:

Isabelle (Juliette Binoche) je pariška umetnica in ločena mati, ki le išče ljubezen. Niza številne partnerje in čeprav se vedno navduši nad njimi, se hitro izkaže, da ji niti eden izmed njih ne ustreza. Isabelle se končno odloči, da bo poiskala profesionalno pomoč …


FILMSTART. RECENZIJA:

Žarek v srcu predstavlja sivo cono izključujočih se feminističnih gibanj. Po eni strani imamo uspešno, samostojno žensko Isabelle, mati, umetnico, prijateljico in ljubico, po drugi strani pa krhko bitje, ki se tega ne sramuje in išče primernega življenjskega soplesalca. Trdi feminizem bi obsojal Isabelle, ker se, kljub temu da je uspešna, osredotoča le na »pomanjkljivi« del svoje osebnosti in išče partnerja. Mehki feminizem, ki mu včasih rečejo tudi first-world feminism, pa bi hvalil Isabellina prizadevanja, da ji uspe ne le na karierni poti, ampak tudi na tej, da postane »prava ženska« ‒ boginja ljubezni.

Rezultat iskanja slik za un beau soleil intérieur

Režija Claire Denis je osupljiva. Eden izmed najzanimivejših kadrov je čisto na začetku filma, ko se Isabelle pogovarja z ljubimcem št. 1. Kamera nežno, v ritma jazza v ozadju, oscilira med sobesednikoma in Denis tako uspe ujeti vse odtenke odlične igre Juliette Binoche in Xaviera Beauvoisa. Nenavadna je pogosta uporaba velikega bližnjega plana bolj na začetku filma, kar učinkuje nekoliko agresivno, saj so situacije, ko se to zgodi, precej navadne ‒ pogovori z moškim št. 2, št. 3 …

Rezultat iskanja slik za un beau soleil intérieur

Film je precej duhovit, a še vedno ostane vprašanje, kdo točno se smeji in komu. Ravno to vprašanje, ki me je morilo kar nekaj ur po ogledu filma, je nihilističen odtenek mojstrskega portreta romantične optimistke. Njena situacija je hkrati tragična in trivialna. Tragična zato, ker bolj kot išče ljubezen, bolj je ljubezen zasidrana v njeni domišljiji, trivialni pa so klišeji, ki jih Isabelle nikoli ne prepozna. Ampak tragedija pomeni, da bi se moral gledalec prepoznati v Isabelle, medtem ko je za grotesko značilno to, da so liki psihološko čimbolj oddaljeni od gledalca. To pomeni, da se vedno ponuja priložnost za posmehovanje Isabellini zasvojenosti z ljubeznijo, a so te priložnosti v bistvu poceni komedija. Po drugi strani so te iste priložnosti še kako primerne za identifikacijo z Isabelle. Ta ambivalenten humor je v bistvu nihilističen in je največji zaklad scenarija Christine Angot.

Rezultat iskanja slik za le beau soleil interieur

Žarek v srcu je mogoče najboljše primerjati s komedijo Woodyja Allena Spoznala boš visokega temnega moškega (2010). Oba filma se ukvarjata z ljudmi, ki iščejo nekaj več od vsakdanjih, dolgočasnih odnosov, vsebujeta pa tudi motiv umetnosti kot leglo domišljije, iz katere izhajajo vsi popačeni, nedosegljivi ljubezenski ideali. Toda bistvena tema, ki velja pri obeh filmih, je dobrosrčnost ljudi, ki iščejo ljubezen. V Allenovem filmu Helena, ki posveča svoje preostalo življenje mrtvemu možu, najde novo ljubezen, medtem ko v Žarku ne vemo, če bo to uspelo tudi Isabelle. Tako se v obeh filmih uvaja pretanjen motiv ljubiti ljubezen, ki je v Žarku prikazan namenoma bolj osladno kot v komediji Woodyja Allena.

Rezultat iskanja slik za le beau soleil interieur

Neodvisno od tega, če Žarek zagovarja trdi ali mehki feminizem, se film zanaša na druge »ženske« klišeje, o katerih lahko beremo v časopisih kot so Elle, Cosmopolitan, Ona itn. Gre za drobne detajle, kot so škornji, ki jih ima Isabelle najraje, medtem ko doma nosi cokle, njen najljubši pulover z globokim V-izrezom, to, da ji je manj pomemben njen orgazem kot orgazem njenega partnerja, ženski pogovori na stranišču … Če ljubezenski klišeji niso zares osladni, pa takšne malenkosti  gotovo so. Škoda, ker bi se brez tega Žarek lahko približal klasičnim francoskim komedijam in postal kultni film.

Pošlji komentar

Komentirajte in ocenite novico!

avatar
  Subscribe  
Obvesti me