Ogledano: Zakon noči (2016)
Metacritic.om4.9
Imdb.com6.4
Rottentomatoes.com3.5
Filmstart.si5
Pozitivno
  • tehnični aspekti filma
  • stranski igralec Matthew Maher
Negativno
  • dolgočasje
  • površno napisani liki
  • pomanjkanje fokusa
5Skupna ocena
Ocena bralcev: (1 Glasuj)
6.2


Naslov:
Zakon noči (Live by Night)
Premiera: 13. 1. 2017 (ZDA)
Žanr: kriminalka, drama
Država: ZDA
Igrajo: Ben Affleck, Elle Fanning, Zoe Saldana, Chris Messina
Režija: Ben Affleck


OPIS:

Joe Coughlin (Ben Affleck) je videl grozote prve svetovne vojne in se po njenem koncu vrnil v domači Boston. Tam je sprva začel z ropi, toda vzponi in padci so ga vodili vse do Floride, kjer je vodil distribucijsko mrežo alkohola v času prohibicije. Kot se za organiziranega kriminalca spodobi, se tudi sam znajde v nevarnosti zaradi nevoščljivih nasprotnikov.


FILMSTART. RECENZIJA:

Ben Affleck je po naglem vzponu tudi doživel grd padec, po katerem se je pobral predvsem po zaslugi svojih režiserskih spretnosti. Njegovi prvi filmi so bili nadpovprečne stvaritve in leta 2013 mu je Argo tudi prinesel oskarja za najboljši film leta. Posledično pa je prinesel tudi večja pričakovanja javnosti in mamljive ponudbe največjih studiev. Precej presenetljivo si je nadel enega najslavnejših superjunaških kostumov, saj je trenutni Batman, toda vse od takrat se zdi, da kariera 44-letnega Američana ne teče več tako gladko. Njegov projekt Zakon noči (Live by Night), adaptacija istoimenskega romana Dennisa Lehana, je namesto oskarjevskih nominacij prejel precej negativne kritike in tudi to je eden od razlogov, da je oskarjevec zapustil režiserski stolček samostojnega projekta o Batmanu. Film je tudi finančno pogorel in posledično izpadel iz sporeda slovenskih kinematografov.

Ob recenziji novega Affleckovega filma je težko povedati nekaj česar niso že omenili tudi drugi kritiki. Če pričnemo pri pozitivnih stvareh, je zagotovo treba pohvaliti režijo in vse tehnične aspekte filma. Atmosfera tridesetih let je izredno pristna, k čemur pripomoreta kostumografija in scenografija, vso smetano pa definitivno pobere fotografija Roberta Richardsona, sicer rednega sodelavca Quentina Tarantina. Ta je tako dobra, da človek dobi vtis, da se je Affleck zelo težko odrekel mnogim kadrom tekom montaže in tako tudi prizadel tempo filma. Pohvaliti je potrebno tudi nekaj akcijskih sekvenc, izstopata predvsem pregon na začetku filma in strelski obračun ob koncu.

Toda ravno prej omenjeni tempo je ena največjih ran “Batmanovega” filma. Dolžina seže kako minuto preko dveh ur, toda zdi se kot da film traja vsaj tri ure. Fascinantno je, da je kljub temu mogoče začutiti osiromašenost filma ob odhodu z montažne mize, saj se mnoge podzgodbe zaključijo zelo površno. Enostavno se zdi, da je Affleck želel v projekt vključiti preveč stvari in tako spremljamo minimalno dva filma naenkrat. Rdeča nit, ki je vzpostavljena v uvodni tretjini, se povsem izgubi v drugem delu filma, ki se vse preveč tematsko razlikuje od uvoda, kljub temu da premore mnoge zanimive trenutke. Vse skupaj je še podprto s šibkim scenarijem, ki ga je ravno tako spisal Affleck, saj so liki neverjetno bledi, povrhu vsega pa jih je še preveč.

Temu primerno se odrežejo tudi igralci. Kot je bilo moč videti tudi pri prejšnjih dveh režiserjevih projektih, se je Američan tudi tokrat preizkusil v vlogi glavnega igralca, toda končni rezultat je bil precej mizeren in je bolj spominjal na tistega “starega” Bena Afflecka. Brendan Gleeson izpade izredno dolgočasno, medtem ko je protagonistov pajdaš, ki ga solidno upodobi Chris Messina, povsem brez osebnosti. Med tremi ženskimi liki se še najbolje odreže Elle Fanning, ki pa se zdi povsem premlada za njeno vlogo. Pohvaliti velja standardno dobrega Chrisa Cooperja, kradljivec prizorov pa je dokaj neznani Matthew Maher, ki je izredno srhljiv kot pripadnik Ku Klux Klana.

Zakon noči je želel v slogu Velikega Gatsbyja, podati družbeno kritiko ameriških sanj, skozi prizmo kriminalca, toda kljub dobrim nameram vse skupaj grdo pade v izvedbi. Za razliko od filma Legenda (Legend, Brian Helgeland, 2015), ki je bil tudi tematska zmešnjava, v Affleckovem filmu ni mogoče najti močne igralske predstave, ki bi nosila celoten film in tako gledalec ostane le s spodletelim ambicioznim poskusom nadebudnega filmarja. Človek bi rekel, da se gospod Affleck izredno težko znajde pod soji žarometov, saj so njegovi projekti z Batmanom veliko razočaranje, ponovno je pod drobnogledom javnosti zvezdnikovo zasebno življenje, sedaj pa ima tudi njegova režiserska kariera črno piko. Resda Batman ni ravno Daredevil (Mark Steven Johnson, 2003) in  Zakon noči ni Gigli (Martin Brest, 2003), toda zdi se, da se je 44-letnik zavrtel v krogu. Še dobro, da gre njegovemu mlajšemu bratu toliko bolje.

 

O avtorju

Jure Konestabo
Main Editor, Public Relations

Sovražim, kadar pojem vse kokice v prvih desetih minutah filma! Šalo na stran. V prostem času študiram kemijo, sicer pa filme obožujem že od malega in sedaj imam tudi priložnost, da o njih kaj zapišem.

Podobni prispevki

Pošlji komentar

Komentirajte in ocenite novico!

Obvesti me
avatar
wpDiscuz

Ostanite redno obveščeni!

Prijavite se na e-novičke Filmstart in ostanite redno obveščeni o najnovejšem dogajanju v svetu filmov!

Uspešno ste se prijavili na naše E-novičke!