Ogledano: Za vsako ceno (2016)
Metacritic.com8.8
Imdb.com7.8
Rottentomatoes.com9.8
Filmstart.si9.3
Pozitivno
  • odlične igralske predstave
  • humor in akcijski prizori
  • aktualnost
8.9Skupna ocena
Ocena bralcev: (5 Votes)
8.5

hell_or_high_water

Naslov: Za vsako ceno (Hell or High Water)
Premiera: 11. 11. 2016 (LIFFe)
Žanr: drama, kriminalka
Država: ZDA
Igrajo: Jeff Bridges, Chris Pine, Ben Foster
Režija: David Mackenzie


OPIS:

Brata Tanner (Chris Pine) in Toby (Ben Foster) ropata banke, da pridobita sredstva, s katerimi bi tej isti banki odplačala hipoteko zemljišča njune pokojne matere. Njuna dejanja vzbudijo pozornost lokalnega šerifa Marcusa Hamiltona (Jeff Bridges), ki se poda v lov za njima. Tako se prične napeta igra mačke z mišjo, kjer Hamilton samo še čaka na potencialno napako bratov.


FILMSTART. RECENZIJA:

Tekom leta smo izpostavljeni izdelkom iz dežele onkraj luže, ki stežka ponudijo kakšen presežek in zdi se, da so veliki studii ostali popolnoma brez idej, saj smo prepuščeni neštetim stripovskim in knjižnim adaptacijam ter remakeom ali nadaljevanjem, katerim sta domišljija in kreativnost španska vas. Toda neuspešno izvedeni “blockbusterji” pogosto preusmerijo soje žarometov k nekaterim manjšim, manj profiliranim filmom, med katere spada tudi triler Za vsako ceno, katerega prevod je dejansko zelo dobro izpeljan, kljub neverjetni generičnosti končne različice. Gre za naslednji umotvor nadarjenega scenarista Taylorja Sheridana, sicer občasnega igralca, ki je spisal že lanskoletnega odličnega Sicaria (Dennis Villeneuve), ter britanskega režiserja Davida Mackenzieja, katerega zadnji film Starred Up (2013), je neupravičeno prezrta zaporniška drama.

Kombinacija omenjenih oseb je obrodila sadove, saj je Za vsako ceno odličen predstavnik svojega žanra. Če sta bila prej omenjena filma bolj počasnega tempa, je novi Mackenziejev celovečerec njuno čisto nasprotje, saj imamo ob ogledu občutek, kot da se ves čas vozimo v najvišji prestavi. Že takoj na začetku nas dogajanje popelje k enemu izmed ropov dvojice in vse od takrat nas film ne spusti iz svojega prijema. Mnogi akcijski prizori, ki so posneti več kot solidno, so zagotovo paša za oči, toda eden večjih adutov filma je njegov scenarij oz. dialogi, prežeti z mero odličnega suhega humorja. Tako si liki tekom filma izmenjuje sarkastične in cinične opazke, za razumevanje katerih je resda potreben ščepec poznavanja tamkajšnje kulture.

XXX _HELL OR HIGH WATER _10710.JPG L

Angleški režiser David Mackenzie se je akcijskih prizorov lotil na precej realističen način in jih tudi podkrepil z izredno dobro režijo in premikanjem kamere, ki v daljših prizorih lepo sledi likom. Pohvaliti velja tudi direktorja fotografije Gilesa Nuttgensa, ki lepo izkoristi scenografijo in z mnogimi širokokotnimi kadri ujame teksaško pokrajino (pa čeprav film sploh ni posnet tam). Je pa zanimivo, da je bil taisti človek zadolžen za fotografijo pri Battlefield Earth (Roger Christian, 2000), enem najslabših filmov vseh časov. K vzdušju pa veliko pripomore tudi glasbena podlaga za katero sta bila zadolžena Nick Cave in Warren Ellis ter je v tej kategoriji zagotovo med vrhunci leta.

Najboljše kriminalke z enakim pristopom obravnavajo tako tako dobre kot slabe fante. Najlepši primer je Vročina (Heat, Michael Mann, 1995), ki je lika Al Pacina in Roberta De Nira naredila popolnoma človeška, saj se je gledalec z obema lahko poistovetil, tak recept pa ubere tudi Za vsako ceno, saj istočasno navijamo tako za Jeffa Bridgesa in njegovega partnerja kot tudi roparsko dvojico Pine in Foster. Slednja ropata za to, da bi popravila bančniške krivice, medtem ko je šerif že dovolj izkušen in pretkan, da želi priti stvari do dna. Zahvala gre seveda zelo dobro spisanim likom, ki s pomočjo medsebojnih interakcij izpadejo neverjetno pristno.

hell-or-high-water-mackenzie-1

Seveda pa k temu pripomorejo tudi odlične igralske predstave. Jeff Bridges je že stara sablja in z likom godrnjavega šerifa Hamiltona uprizori eno boljših del kariere. Nadarjeni Ben Foster je končno dobil priložnost, da pokaže svoje obsežno znanje, nekaj kar mu med blamiranjem v Warcraftu (Duncan Jones, 2016) in Infernu (Ron Howard, 2016) ni uspelo. Največji šok pa je zagotovo pripravil Chris Pine, ki je sicer v zadnjih Zvezdnih stezah (Star Trek Beyond, Justin Lin, 2016) že nakazal, da je kot igralec veliko bolj zrel kot pred nekaj leti, toda v Mackenziejevi kriminalki je naravnost fantastičen in odlično uprizori zvitega, toda znotraj obupanega in šibkega človeka.

Fascinantno pri filmu je tudi to, da zelo dobro meša obravnavanje resnih tem s čisto filmsko zabavo. Za vsako ceno se ne jemlje smrtno resno, toda obenem poda tudi kritiko pokvarjenemu sistemu v ZDA, ki izkorišča tiste male ljudi, medtem ko so pomembneži nedotakljivi. Obenem tudi secira “zaostalost” teksaške družbe in jo sooči z realnostjo tega desetletja pa naj si bo to na tehnološkem ali pa socialnem vidiku, povrhu vsega pa še na nič kaj očiten način kot je to navada pri mnogih filmih.

Ko veliki razočarajo, je na malih, da se izkažejo. Ta stavek bi lahko apeliral tako na sam film kot tudi ameriško komercialno filmsko sceno, ki je trenutno v manjši krizi. Za vsako ceno ponudi več svežine, aktualnosti in užitkov kot večina hollywoodskih filmov letošnjega leta skupaj pa čeprav bi lahko na papirju našli nekaj vzporednic z njimi. Scenarij Taylorja Sheridana je tudi v drugo zadetek v polno, medtem ko se je David Mackenzie dokončno postavil na filmski zemljevid in ga najverjetneje že obletavajo vsi veliki studii. Naj mu bo vzor Denis Villeneuve in ne Guy Ritchie.

8E9A3008.CR2

Pošlji komentar

Komentirajte in ocenite novico!

avatar
  Subscribe  
Obvesti me

Ostanite redno obveščeni!

Prijavite se na e-novičke Filmstart in ostanite redno obveščeni o najnovejšem dogajanju v svetu filmov!

Uspešno ste se prijavili na naše E-novičke!