Ogledano: Voznik (2017)
Metascore.com8.6
Imdb.com7.9
Rottentomatoes.com9.3
Fimstart.si8.4
Pozitivno
  • vključevanje glasbe
  • igra večine igralcev
Negativno
  • medlost Ansla Elgorta
8.6Skupna ocena
Ocena bralcev: (2 Votes)
5.8

Naslov: Voznik (Baby Driver)
Premiera: 24. 8. 2017 (Slovenija)
Žanr: akcijska komična kriminalka
Država: ZDA
Igrajo: Ansel Elgort, Jon Bernthal, Jon Hamm, Lily James, Kevin Spacey, Jamie Foxx, Eiza González
Režija: Edgar Wright


OPIS:

Baby (Ansel Elgort) je voznik, specializiran za bančne rope, ki jih koordinira njegov šef (Kevin Spacey), kateremu mora odplačati svoj pretekli dolg. Ko to stori, se že skorajda prepusti srečni zaljubljenosti v Deboro (Lily James), a to na žalost kaj kmalu z vso resnostjo prekine šefova grožnja in Baby se zopet znajde za volanom.


FILMSTART. RECENZIJA:

Našel bi se marsikdo, kateri bi dejal, da je po vseh Taksijih, Prevoznikih, Hitrih in drznih pa tudi Avtomobilih, ki so samo v zadnjih nekaj letih po velikih platnih prevozili na stotine kilometrov, zaloga navdušenja za filme o avtomobilskih pregonih pošla. Vendar očitno temu ni tako. Voznik je namreč že samo z navitim napovednikom uspel pri gledalcih prebuditi pričakovanje navideznega vonja bencinskih hlapov in zakurjenih gum. 

Ena izmed stvari, ki si jih bodo zagotovo zapomnili številni gledalci, je zelo večplastno uporabljena glasba. Precej podobno, bi lahko rekli, je tudi v življenju. Glasba je v naša življenja vključena na najrazličnejše načine, vse od ležernega poslušanja ob najrazličnejših opravilih, preko zavestnega uživanja na koncertih, pa vse do oblike tolažbe ob hudih življenjskih preizkušnjah. Tudi v filmu je uporabljena na zares številne nenavadne načine. Najbolj očiten je zagotovo ta, ko jo naš protagonist uporablja kot vzvod, ki mu pomaga preiti v pravi način razmišljanja, kateri mu omogoči, da se popolnoma osredotoči na vožnjo. Po drugi strani je enak način poslušanja glasbe za Babyja tudi način odvračanja pozornosti od nadležnega piskanja v ušesih, ki mu je ostalo po prometni nesreči, v kateri je izgubil starše. Zanimive pa so tudi metode, po katerih so ustvarjalci uspeli doseči nepričakovan vpliv glasbe na razvoj likov na platnu in na gledalčevo dojemanje vsega skupaj. 

Voznik Baby Driver Ansel Lily James

Sem zagotovo spada merjenje posameznikovega uspeha glede na število pesmi, ki v svojem besedilu uporabljajo njegovo ime. Ta nenavaden pogled na glasbo je očitno zelo pomemben za Babyjevo simpatijo Deborah, ki nam to pojasni na primeru razmerja do svoje sestre. Tudi Anslovo ustvarjanje glasbe na podlagi delčkov posnetih pogovorov je poseben aspekt, preko katerega glasba pomembno vpliva na njegov razvoj in obnašanje.

Trend, ki se je začel nedolgo nazaj pojavljati v nekaterih napovednikih, in sicer sinhronizacija streljanja ter ostalih zvočnih učinkov z glasbeno podlago, je pred Voznikom uporabil npr. že Odred odpisanih (Suicide Squad, 2016). Mislim da ne pretiravam, če rečem, da je to po vsej verjetnosti tudi zadnji film, ob ogledu katerega sem iskreno užival v tem prijemu. Za stvaritev dobrega dialoga je potrebno znanje in spretnost. Za pripravo in izvedbo dobrega kadra je potrebno znanje in številne spretnosti. Sinhronizacija streljanja z glasbeno podlago pa res ni neka višja znanost in bojim se, da bo to v prihodnosti postal poceni trik ustvarjalcev, da izdelek naredijo bolj všečen. V filmu opazimo tudi povezavo med besedilom glasbene podlage z zgodbo, ki se v tistem trenutku odvija na platnu. Za to, da se prizor pripravi tako, da se v njem dogodi ravno tisto, o čemer poje pričujoča pesem oziroma da se najde besedilo, ki točno ustreza dogodkom na platnu, je, če ne drugega, potrebna vsaj velika mera potrpežljivosti. Že zaradi tega lahko, roko na srce, rečem, da ta način ne bo nikoli iz mode. Cestno norenje sicer na žalost porabi večino svojih najboljših momentov že v uvodnem pregonu, kjer se dodobra spoznamo z delom, ki ga Baby opravlja. Nadaljnje pregone sicer še popestrijo posameznimi kadri, ki jih je režiser Edgar Wright, ustvarjalec apokaliptične komedije Pr’ konc sveta (The World’s End2013) in samosvoje striparske umetnine Scott Pilgrim proti vsem (Scott Pilgrim vs. The World, 2010), posnel s kar precejšnjo mero domišljije, vendar se celotnemu paketu, s katerim postreže začetni prizor, nekako ne približajo. 

Eiza González Jon Hamm Voznik Baby Driver

Relativno najšibkejši točki filma sta medlost Ansla Elgorta (Krive so zvezde (The Fault in Our Stars, 2014)), ki ni ravno najbolj karizmatičen igralec, in zlajnanost zgodbe. Za prvo so morebiti krivi tudi nekateri ostali člani igralske zasedbe (gledam vaju, Jamie Foxx in Jon Hamm, ki sta svoji vlogi izpeljala odlično). Foxxu sicer vloga, po mojem skromnem mnenju, ne pristoji najbolje, Hamm pa se je kot prifrknjeni zločinec odlično znašel. Poleg tega še malce spominja na pevca skupine Rammstein, ki se v svojih videospotih rad postavi v čevlje številnih podobno odpičenih likov. Prav tako svoje delo zelo korektno opravita tudi Eiza Gonzalez in Kevin Spacey.

Pohvaliti gre tudi domiselnost ob uporabi naslova filma (Baby Driver), ki je, ob razmeroma sočasni splovitvi skupaj z animiranim Malim šefom (The Boss Baby), gotovo povzročila kakšno napačno asociacijo ob seznanjenju z imenom. Resnično bi težje našli ustreznejše ime za glavnega junaka, oziroma bolje rečeno: ustvarjalci so se pri najrazličnejšem vključevanju imena glavnega protagonista v zgodbo odlično odrezali. Voznik tako predstavlja izvrsten paket enostavne zabave, ki od gledalca ne zahteva mentalnih naporov za poglabljanje v zgodbo, vendar to nikakor ne na račun kakovosti humorja, gradnje likov in kratkočasnosti zgodbe.

Jamie Foxx Eiza González Jon Hamm Ansel Elgort Voznik Baby Driver

Pošlji komentar

Komentirajte in ocenite novico!

Obvesti me
avatar
wpDiscuz

Ostanite redno obveščeni!

Prijavite se na e-novičke Filmstart in ostanite redno obveščeni o najnovejšem dogajanju v svetu filmov!

Uspešno ste se prijavili na naše E-novičke!