Ogledano: V Ciambri (2017)
Metacritic.com7
Imdb.com7
Rottentomatoes.com8.2
Filmstart.si6.5
Pozitivno
  • naturščiki
  • režija
Negativno
  • žanrska nedoslednost
7.2Skupna ocena
Ocena bralcev: (0 Votes)
0.0

Naslov: V Ciambri (A Ciambra) A Ciambra (2017)
Premiera: 25. 4. 2018 (Slovenija)
Žanr: drama
Država: Italija
Igrajo:  Pio Amato,  Koudous Seihon, Damiano Amato
Režija: Jonas Carpignano


OPIS:

Amati so del italijanske romske skupnosti, ki živijo v romskem getu in sodelujejo z italijansko mafijo. Čeprav ga drugi pri tem ovirajo, je Pio Amato (Pio Amato) prepričan, da mora poskrbeti za svojo družino. Ali bo Pio za vedno za seboj pustil svoje nedolžno otroštvo in stopil v utesnjujoči svet odraslih?


FILMSTART. RECENZIJA:

Za Pia ni alternative. Preden se odloči, da bo privolil v načrte svojega starejšega brata (Damiano Amato), Pio vzklikne: »Saj mora obstajati druga pot!« Kljub temu se zdi, da se protagonist ne zaveda pravega pomena teh besed in je to glavna pomanjkljivost filma. Ne rečem, da bi bil film boljši, če bi bil bolj optimističen, vendar pa bi bil bolj učinkovit, če bi se vsaj na videz ponudila »druga pot«. Že res, da scenarij tu in tam namiguje na alternativo (branje, družina, nomadstvo), ampak so to le slepe ulice, ki Pia pravzaprav ne pritegnejo.

Rezultat iskanja slik za a ciambra

Film je predolg, ker oscilira med žanroma. Do samega konca ni popolnoma jasno, če bo to coming-of-age portret ali bo pač socialno angažiran presek življenja v italijanski romski skupnosti v stilu Kena Loacha. Ciambra nima zadostnega zagona, da bi zadovoljila obeh žanrov. Če gre za prikaz odraščanja, zakaj tehnika shaky-camera namiguje na delo brata Dardenne, ki se ukvarjata specifično s portreti posameznikov, ki so na finančnem in moralnem robu? Če pa gre za socialno angažiran film, ali so res potrebne psevdo-ljubezenske scene, scene popravljanja motorjev, scene prvega kajenja trave itn.? To oscilovanje med žanroma odkriva bistveno težavo, s katero se Ciambra neuspešno spopada: nedoslednost.

Rezultat iskanja slik za a ciambra

Vendarle je Ciambra film, ki je vreden primerjave s srbskim klasikom in verjetno najboljšim filmom o romski skupnosti vseh časov. Gre seveda za film Aleksandra Petrovića Zbiralci perja (1967). Umazanija, oddaljenost in odtujenost od mesta, kjer si lahko čistilec ali prostitutka, velike, obremenjujoče družine, kriminal … Večina elementov se ujema. So pa tudi razlike med filmoma. Ena izmed najbolj znanih prizorov iz Zbiralcev je scena, v kateri ”cigan” Bora nabije svoje roke na zlomljene kozarce in s krvavimi rokami strastno objame kavarniško pevko. Primerjajmo jo z eno izmed uvodnih scen Ciambre. Mladi Pio v klubu nerodno stoji pred punco, v katero je zaljubljen, medtem ko ona mamljivo pleše pred njim v ritmu komercialne glasbe in burnih hormonov. Značilni romski patos je izginil in tragedijo Zbiralcev je zamenjala grenko-sladka depresija Ciambre.

 

Podobni prispevki

Pošlji komentar

Komentirajte in ocenite novico!

avatar
  Subscribe  
Obvesti me