Ogledano: Neonski demon (2016)
Metacritic.com5.1
Imdb.com6.3
Rottentomates.com5.1
Filmstart.si8.3
Pozitivno
  • Refnov avdio-vizualni slog
  • dobre igralske predstave (še posebej Jena Malone)
Negativno
  • lik Keanuja Reevesa
6.2Skupna ocena
Ocena bralcev: (0 Votes)
0.0

13415461_1116144808408682_136432642408806104_o

 

Naslov: Neonski demon (The Neon Demon)
Premiera: 11. 11. 2016 (LIFFe)
Žanr: triler, grozljivka
Država: Francija, Danska, ZDA
Igrajo: Elle Fanning, Jena Malone, Karl Glusman, Keanu Reeves
Režija: Nicolas Winding Refn


OPIS:

Jessie (Elle Fanning) je nadebudni mladi fotomodel, ki se preseli v Los Angeles z željo po dokazovanju in uspehu sveta mode. S pomočjo njene impresivne lepote, ji tam uspeva skorajda vse mogoče, toda ne zaveda se, da s tem dreza v temačno stran tamkajšnje modne scene.


FILMSTART. RECENZIJA:

Nicolas Winding Refn je leta 2011 s filmom Vožnja (Drive, 2013) postal pravi zvezdnik filmske art scene. Če je bil še pri Bronsonu (2008) glavna atrakcija Tom Hardy pa je zadnja leta Refn v svojih filmih na prvo bojno linijo postavil sebe in svoj vizualni slog, ki ga je izpopolnil do izrednih višin. Samo bog odpušča (Only God Forgives, 2014) je bil po mnenju mnogih brca v temo, toda po drugi strani pa nekateri pravijo, da gre še za boljši film od Vožnje in da naj bi bila slednja narejena za množice, saj je premalo kompleksna in narativno veliko bolj premočrtna. Kakorkoli že, Refn s svojimi filmi razdvaja občinstvo in nič drugače ni z Neonskim demonom.

Tudi tokrat Refn ne razočara in ustvari vizualno osupljiv izdelek. Fotografija je naravnost fantastična in mnogi kontrasti (predvsem med rdečo in modro) naredijo film z vizualnimi aspekti za čisto deset. Poleg Refna ima veliko zaslug za to tudi direktorica fotografije Natasha Breier, ki je skupaj z režiserjem poskrbela za odlično osvetljen film, omeniti pa velja tudi z dizajnerskim pridihom, avtentično scenografijo. V kombinaciji z zopet odličnim Cliffom Martinezom, glasbenim skladateljem Refnovih zadnjih dveh filmov, je režiser ustvaril odlično, na trenutke celo hipnotično vzdušje, ki te lahko “prilepi” kot magnet in zlepa ne izpusti iz prijema. Kaj drugega od Danca niti ne pričakujemo, toda dejstvo, da je bil film ustvarjen za le sedem milijonov dolarjev, kar je v Hollywoodu drobiž, je vsake hvale vredno. Liki si tekom enega izmed prizorov izmenjajo zelo zanimiv dialog, ki bi lahko bil alegoričen tudi na sam film. “Je lepota vse? Ne, lepota je edina stvar!,” in nekaj takega se lahko tudi vprašamo po ogledu, toda pri Refnu je zagotovo možno najti še več kot le lepoto.

neondemon-photoshoot-opening

Ena glavnih tem filma je modni svet v katerega se poda rosno mladi glavni lik. Potrebno je priznati, da režiser tukaj ni izumljal nič novega, saj smo podobne ideje lahko že mnogokrat zasledili. Nepopisan list papirja, s katerim se lahko na nek način tudi poistovetimo gledalci, kateri naleti na njemu neprijazen svet, kjer le najmočnejši preživijo in so vsa moralna pravila vržena skozi okno. Toda impresiven je način s katerim Refn poda svoje videnje.

Kar se tiče igralskih predstav je prvo ime zagotovo Jena Malone, ki kot maskerka protagonistki sprva ponudi roko in ji razkaže razvpit svet mode, toda kot je že na prvi ogled očitno, ima tudi svoje skrite namene. Najbolj bizaren prizor v filmu deluje ravno zaradi njene odlične predstave in si že samo tistih nekaj minut zasluži velik poklon. Elle Fanning je prepričljiva v vlogi nedolžne Jessie, kot njeni diametralni nasprotji pa sta tu še Bella Heathcote in Abbey Lee ter predvsem slednja s svojo prezenco in pogledom vzbuja srh in nelagodje. V filmu se pojavi tudi Keanu Reeves, ki ga je lepo videti v malce drugačnemu tipu vloge, toda po drugi strani je na trenutke moteči element, ki zaradi svojega slovesa prekomerno izstopa iz dogajanja.

neon-demon-nw-refn-3

In ravno lik slednjega igralca je največji negativni aspekt filma, saj so njegova dejanja in vloga v dogajanju malce nepojasnjena in zdi se, da je njegova prisotnost le sredstvo, ki vodi do določenih dogodkov ob koncu filma. Mešani občutki pa se pojavijo tudi ob seciranju Refnovega sloga, ki je na pogled definitivno fantastičen, toda zdi se kot da je prekomeren poudarek na vizualnih aspektih in se premalo posveti scenariju in njegovim dialogom. To je seveda točka, ki poleg režiserjeve želje po šokiranju, razdvaja občinstvo, toda smotrno je trditi, da Refnovo ustvarjanje prinaša mnogo več kot sladkorček za gledalčeve oči.

Neonski demon je približek Refnovega sloga do skorajšnje perfekcije in unikatno izpeljan komentar na losangeleško modno sceno ter pojem lepote. Ker danski režiser zelo rad eksperimentira bo zanimivo videti kakšen bo njegov naslednji korak, toda njegov zadnji film je zagotovo namenjen vsem tistim, ki cenijo filmsko estetiko in se tekom filma radi pustijo presenetiti.

neon-demon-nw-refn-2

O avtorju

Jure Konestabo
Main Editor, Public Relations

Sovražim, kadar pojem vse kokice v prvih desetih minutah filma! Šalo na stran. V prostem času študiram kemijo, sicer pa filme obožujem že od malega in sedaj imam tudi priložnost, da o njih kaj zapišem.

Podobni prispevki

Pošlji komentar

avatar
  Subscribe  
Obvesti me