Ogledano: Svetilnik (2019)
Metacritic.com8.3
Imdb.com8.3
Rottentomatoes.com9.2
Filmstart.si9.5
Pozitivno
  • vizualna podoba
  • glavni igralski predstavi
  • večplasten film
8.8Skupna ocena
Ocena bralcev: (1 Glasuj)
6.0

Naslov: Svetilnik (The Lighthouse)
Premiera: 15. november 2019 (LIFFe)
Žanr: drama, grozljivka
Država: ZDA
Igrajo: Robert Pattinson, Willem Dafoe
Režija: Robert Eggers


OPIS:

Nova Anglija, okoli leta 1890. Moška prispeta na oddaljen, meglen otok, kjer štiri tedne oskrbujeta tamkajšnji svetilnik, edino stavbo na otoku. Thomas Wake (Willem Dafoe) je stari maček svojega posla, Ephraim Winslow (Robert Pattinson) pa mlajši vajenec, ki se prvič srečuje s tovrstnim delom. Opravljati mora vsa težja dela, zaradi česar postaja vse bolj razdražen – še posebej, ker mora ob vsakem obroku poslušati dolgovezne pridige svojega šefa.


FILMSTART. RECENZIJA:

Ameriški film je v zadnjem času največ navdiha dobil v žanru grozljivke, ki je doživela pravi preporod. V zadnjih letih smo tako dobili kar nekaj vznemirljivih avtorjev, kot sta Jordan Peele (Zbeži!, Mi) in Ari Aster (Solsticij, Podedovano zlo). Naj se vam zdijo ti filmi grozni ali ne, težko je zgrešiti močan avtorski pečat in svežino, ki sta jo omenjena avtorja vnesla na filmsko sceno. Robert Eggers je morda še pol koraka pred omenjenima režiserjema. S svojim prvencem Čarovnica (The VVitch, 2016) je pokazal talent za prikazovanje malo manj znanih zgodovinskih obdobij in njihov preplet z ljudskimi pripovedkami in vražami. S svojim najnovejšim Svetilnikom je šel še korak dlje, saj je uporabil arhaično snemalno opremo, film odel v črno barvo, a obenem naredil tudi logičen korak naprej, saj je v glavnih vlogah angažiral veliki hollywoodski imeni.

Svetilnik je film, kjer po domače “vse štima”. Unikatna prezentacija filma, kjer smo priča neverjetno avtentični kostumografiji in scenografiji. Atmosferična glasbena podlaga, ki se mnogokrat spaja s hrupom svetilniškega stroja in razburkanega morja. Črno-bela fotografija, posneta na 35 mm trak v razmerju 1.19:1, ki sprva namiguje na hipsterstvo in pretencioznost ob vsej tehnologiji, ki je prisotna dandanes. Toda Eggersova odločitev, da posname film na tak način, dodobra služi zgodbi in še doda avtentičnosti in atmosferi. Vse skupaj pa se ne ustavi samo pri vizualni podobi filma. Svetilnik namreč ni le paša za oči, ampak tudi izjemno močen film za oba glavna igralca. Willem Dafoe je že izkušen veteran, toda tokrat se izkaže z najverjetneje najboljšo igralsko predstavo svoje kariere. Povsem se zlije s svojim likom in gledalec kar pozabi, da ima pred očmi velikega hollywoodskega zvezdnika. Enako lahko rečemo za Pattinsona, ki je ljubiteljem manjših, neodvisnih filmov (Dobri časi, Visoka družba) že zdavnaj zaprl usta. Igralec je skorajda neprepoznaven in upajmo, da si bo tudi v prihodnje vzel čas za podobne filme, kljub temu, da bo nosil Batmanov kostum.

Svetilnik je bogat tudi vsebinsko. Kdor pričakuje klasično grozljivko, bo sicer razočaran, saj je film žanrsko bližje psihološki drami. Zelo dober približek bi bila Kubrickova klasika Izžarevanje (The Shining, 1980), kar je sicer sam po sebi izjemen kompliment. Gledalec namreč, podobno kot pri omenjenemu filmu z Jackom Nicholsonom v glavni vlogi, spremlja ljudi na izoliranem območju, ki jih nato spravi ob pamet. Obenem je Eggersov film tudi poln različnih reinterpretacij, ki segajo od krščanske pa vse do grške mitologije, najdemo pa tudi kak pomežik piscu H. P. Lovecraftu. Največji čar filma pa je gotovo to, da bo ob vsakem ponovnem ogledu ponudil nekaj novega za gledalca.

Zdi se, da je Cannes (in za Slovenijo LIFFe) pripravil filmska vrhunca leta v obliki korejskega Parazita in ameriškega Svetilnika. Oba filma sta kak razred nad vsemi ostalimi v letošnji letini in če je Bong Joon-ho že uveljavljen avtor, od katerega pričakujemo presežke, se je Eggers s svojim drugim filmom zapisal kot naslednji pomembni akter na ameriški filmski sceni. Naj se še naprej drži svojih unikatnih idej in se izogiba bajnim zneskom velikih studiev v zameno za molzenje njihovih zlatih krav.

 

 

O avtorju

Jure Konestabo
Main Editor, Public Relations

Sovražim, kadar pojem vse kokice v prvih desetih minutah filma! Šalo na stran. V prostem času študiram kemijo, sicer pa filme obožujem že od malega in sedaj imam tudi priložnost, da o njih kaj zapišem.

Podobni prispevki

Pošlji komentar

avatar
  Subscribe  
Obvesti me