Ogledano: Soba (2015)
Metacritic.com8.6
Imdb.com8.3
Rottentomatoes.com9.6
Filmstart.si8.7
Pozitivna zgodba
  • Igralski predstavi Tremblaya in Larsonove
  • Čustveno nabit film
  • Zgodba povedana na malce drugačen način
Negativno
  • Nekaj situacij preveč "filmskih"
8.8Skupna ocena
Ocena bralcev: (3 Votes)
8.3

B1_Room_SLO (1)
Naslov:
 Soba (Room)
Premiera: 28. 1. 2016 (Slovenija)
Žanr: drama
Država: Irska, Kanada
Igrajo: Brie Larson, Jacob Tremblay, Joan Allen
Režija: Lenny Abrahamson


OPIS:

Jack (Jacob Tremblay) je petletni fant, ki že celo življenje živi v Sobi, kamor je bila s strani neznanca še pred njegovim rojstvom zaprta njegova mati (Brie Larson). Po uspešnem pobegu se mora dvojec privaditi na vsakdanji svet, s čimer ima nemalo težav. Film je posnet po istoimenski knjigi Emme Donaghue, ki je obenem poskrbela še za scenarij.


FILMSTART. RECENZIJA:

Lani Ni je več (Gone Girl), letos Soba. Obema filmoma je sorodno, da sta knjižni uspešnici, ki sta bili uspešno preneseni na veliko platno s pomočjo avtoric knjig. Tudi sami zgodbi imata nekaj bežnih sorodnih točk in v obeh lahko vidimo igralski predstavi, nominirani z oskarjem. Toda film Ni je več je imel za seboj mojstra Davida Fincherja, Soba pa malce manj znanega Lennyja Abrahamsona (Frank). Je uspeh podoben?

Za začetek je treba povedati, da kljub uvodnim primerjavam gre za popolnoma različna filma. Če je prvi popolnoma napet triler s pesimističnim pogledom na svet, je na drugi strani Soba eden najbolj optimističnih filmov lanskega leta. Abrahamsonu je uspelo posneti čudovit film z zgodbo, ki se lahko dotakne še tako ledenega srca. Izkušnja glavnih junakov, ki jo že ob napovedniku povežemo s primerom našega severnega soseda Josefa Fritzla je ena najbolj travmatičnih, ki jih človek lahko doživi, in treba je priznati, da ima sam film nekaj precej težkih trenutkov. Toda v taki meri, kakršna je nedolžnost petletnika Jacka, ki služi kot gledalčevo okno v svet Sobe, je tudi dogajanje, prikazano gledalcu, in izpusti marsikateri nazoren prizor, ki bi bil v filmu povsem nepotreben.

Rm_D19_GK_0046.RW2

Ob omembi filma je težko prezreti odlični igralski predstavi Brie Larson (21 Jump Street), ki bo najverjetneje ob koncu meseca prejela oskarja za glavno žensko vlogo, in rosno mladega Tremblaya, ki je neupravičeno prezrt na večini seznamov nominirancev raznih nagrad. Larsonova je zagotovo ena izmed vrhuncev v kategorijah ženskih vlog lanskega leta in vse nagrade, ki letijo na njen račun, so povsem zaslužene. Na drugi strani je devetletni kanadski igralec Tremblay eno izmed odkritij lanskega leta in svojo vlogo odigra skoraj do perfekcije. Po eni strani je kot mali nepopisan list papirja, po drugi pa kot neverjetno dojemljiv otrok, ki je tudi razlog za mamino rešitev v vseh pomenih besede.

Mnogi filmi nam prikazujejo rešitve ugrabljenih oseb, toda redkokateri nam prikaže tudi posledice travm, ki jih doživijo ob taki grozni izkušnji. In bistvo Sobe je ravno tu. Po ogledu napovednikov se zdi pot, po kateri nas bo popeljal film, kar malce predvidljiva in na prvo žogo, toda letošnjemu nominirancu za najboljši film uspe marsikateri vidik zgodbe obrniti in ga narediti tako veliko zanimivejšega za gledalca. Tako se ta osredotoča na mladega Jacka in njegovo spopadanje s svetom ter obenem to ni postavljeno ob stranski tir kot ovira naše glavne junakinje, ampak prej kot vzor njegovi trpeči, hudo prizadeti materi. Ob tem velja pohvaliti tudi režijo filma, saj Abrahamson z nekaj preprostimi vizualnimi prijemi gledalcu še bolj približa pogled na svet obeh protagonistov.

Soba seveda ni brez pomanjkljivosti in še največja negativna kritika gre k določenim situacijam, ki se zdijo malce “filmske” in sprožijo dvom pri gledalcu o njihovi verjetnosti v realnem svetu. Omeniti velja tudi, da ne gre za tipičen film o ugrabitelju in njegovem zločinu, saj se film osredotoča na njegovo žrtev, toda vseeno se ta in še nekateri pomembni dogodki same zgodbe med filmom kar pometejo pod preprogo in niso nikoli več omenjeni. Negativna kritika pa gre tudi na račun manjše neuravnoteženosti filma, saj se ta pri sredini malce preveč tonsko spremeni, toda po drugi strani si je težko zamisliti, kako bi prehod ustvarjalci bolje izvedli.

Omeniti velja, da je film tudi nominiran za oskarja v kategoriji najboljšega filma in bi bila potencialna zmaga sicer izredno presenetljiva, toda nič kaj nezaslužena. Gre za enega izmed najboljših filmov lanskega leta, ki se dotakne gledalca in mu tudi ponudi nekaj drugačnega v žanru drame, tako z vidika pripovedovanja zgodbe kot tudi režijskih prijemov. Soba zagotovo ima nekaj, kar manjka marsikateremu letošnjemu nominirancu za najboljši film. Dotakne se gledalca tudi na čustvenem nivoju.

Brie Larson Jacob Tremblay Room Soba januar 2016 drama

Pošlji komentar

avatar
  Subscribe  
Obvesti me