Ogledano: Ryuzo in sedem veličastnih (2015)
IMDB.COM5.5
FILMSTART.SI5.3
Pozitivno
  • spoznavanje čisto druge kulture
Negativno
  • porazen avtomobilski pregon
  • bizaren glavni spopad
5.4Skupna ocena
Ocena bralcev: (0 Votes)
0.0

Ryuto in sedem veličastnihNaslov: Ryuzo in sedem veličastnih (Ryuzo to 7 nin no kobun tachi)
Premiera: 16. 11. 2015 (Liffe)
Žanr: akcija, komedija
Država: Japonska
Igrajo: Tatsuya Fuji, Ben Hiura, Kôjun Itô
Režija: Takeshi Kitano


OPIS:

Ryuzo je ostareli jakuza, ki nikakor ne more pozabiti svojih dobrih starih mafijskih dni. Sanjarjenja ga privedejo tako daleč, da se spre s svojim sinom, zato ga ta vrže iz hiše. Ryuzo nato zbobna na kup svoje bivše pajdaše in skupaj se odločijo, da bodo ustanovili svojo mafijsko družino. Skupaj se nato borijo proti novodobni osveženi obliki mafije, ki pa zna biti prav tako okrutna kot stare.


FILMSTART. RECENZIJA:

Tole bo ena zadnjih recenzij z letošnjega Ljubljanskega filmskega festivala, ki je v Ljubljano že šestindvajsetič pripeljal ogromno bero izvrstnih filmov vseh stilov. Tudi ekipi Filmstarta jih je uspelo ogledati nekaj in v splošnem je odhajala iz dvoran vsaj zadovoljna z ogledanim, če že ne celo (zelo) navdušena. Za film japonskega umetnika premikajočih se slik Takeshija Kitana, Ryuzo in sedem veličastnih, pa tega žal ne moremo reči. 68-letni Kitano je v svoji dolgi režiserski karieri ustvaril kar lepo bero kriminalnih dram, izmed katerih so si nekatere na domala vseh večjih filmskokritiških portalih prislužile zelo lepe ocene, se tokrat ni odrezal po svojih najboljših močeh.

Ryuzo and his seven henchman liffe Ryuzo in sedem veličastnih

Zasnova zgodbe se sliši zelo obetavno, vendar film ne izpolni ravno vseh pričakovanj. Kar se tiče snemanja ni bilo večjih pripomb. Vizualno in zvočno film ni nikakršen presežek, vendar od filmov takšnih žanrov niti nimamo pričakovanj. Poudarek bi bilo bolje pričakovati na področju zgodbe, tu pa se filmu malce zalomi. Gledalec ob ogledu nekako ne doživi naraščanja napetosti, ki bi ga vsaj v literarni teoriji lahko pričakovali od zgodbe glede na vsem dobro znani dramski trikotnik. Sestavni deli sicer so prisotni. V zasnovi lepo spoznamo Ryuza in njegovo socialno okolje. Zgodi se zaplet, ko ga želi v-novodobne-biroktatske-trike zavita paramafijska združba oropati, čemur sledi še prepir s sinom, ki našega ostarelega jakuzo postavi na cesto. Sledi zapletanje do vrh(unc)a, v katerem se soočijo stari in mladi mafijci. Razplet je zagotovo tudi ena slabših strani filma, v njem se recimo zgodi tudi najbolj dolgočasen avtomobilski pregon, kar jih premore filmska industrija. Razsnova pa tudi ne ponudi ravno najboljše sklenitve dogajanja.

Pomemben dejavnik pri celotnem dojemanju filma so tudi igralci oziroma liki, ki jih predstavljajo. Tudi na tem področju v ospredje nekako ne sili nihče od igralske zasedbe. Gledalci se na like okrog našega glavnega junaka vendarle malce navežejo predvsem zaradi bizarnosti njihovih pojav, saj si ni tako težko predstavljati, kako je nekomu, ki je bil v mladosti glavni strah in trepet celotne okolice, sedaj pa se na stara leta nikakor ne zmore otresti svoje preteklosti.

Ryuzo and his seven henchman liffe Ryuzo in sedem veličastnih

Ryuzo s svojimi pajdaši ustanavlja svojo novo mafijsko družino

Mogoče lahko o filmu pridobimo malce boljše mnenje, če se potopimo v globlji premislek o njem. Zgodba se sicer tiče starejših ljudi, vendar se ne ukvarja toliko s samim življenjem starejših in njihovih problemih (kot se to opazi na primer v še enem filmu z Liffa 2015 Gospod Holmes). Večji problem, na katerega želi film opozoriti, so novodobne združbe, ki na prebrisane načine izkoriščajo šibke točke predvsem starejšega oziroma kakorkoli drugače naivnega ljudstva. Tako lahko v filmu opazimo vsiljive akviziterje, ki vdirajo v stanovanja starejših ljudi in jih z agresivnimi prodajnimi triki prepričajo v nakup nepotrebnih stvari; prebrisane telefonske prevarante, ki ciljajo predvsem na starševski čut starejših do svojih otrok; vztrajne terjalce, ki za posojila pobirajo groteskne obresti in še kaj drugega. Vse to se seveda izvaja pod skrbnim nadzorom bistroumnega šefa, ki vse to drži v legalnem območju, tako da jim uradne oblasti ne morejo dokazati nobene nepravilnosti.

Film načne tudi temo razumevanja med moderno družbo, ki tradicionalnim vrednotam večinoma ne daje ravno velike teže, ampak se raje zanaša na svoje novo ustvarjene. To se zelo jasno pokaže v sinovem nerazumevanju očetovih jakuzovskih muh, običajev in ritualov, kar na koncu, kot že prej omenjeno, pripelje do sinove odločitve, da mora očeta od doma.

Še en pogled na (ne)všečnost filma bi lahko morebiti bila kulturna različnost naše in japonske kulture. Upoštevati je treba, da se zagotovo pojavijo razlike v dojemanju šal, poznavanju okolja, poistovetenju z liki in zagotovo se najde še kakšna.

Ryuzo and his seven henchman liffe Ryuzo in sedem veličastnih

 

O avtorju

Nik Rus
Copy Writer

Človek tisočerih zanimanj in interesnih dejavnosti, ki si v svojem življenju z veseljem ogleda tudi kakšen film. Zaslug za veselje do pisanja pa ne pripisujem svoji srednješolski profesorici slovenščine.

Podobni prispevki

Pošlji komentar

Komentirajte in ocenite novico!

avatar
  Subscribe  
Obvesti me