Ogledano: Prvi človek (2018)
Metacritic.com8.5
Imdb.com7.7
Rottentomatoes.com8.8
Filmstart.si7.2
Pozitivno
  • tehnični vidik
  • igralske predstave
Negativno
  • razvlečenost
8.1Skupna ocena
Ocena bralcev: (0 Votes)
0.0

Naslov: Prvi človek (First Man)
Premiera: 10. oktober 2018
Žanr: drama
Država: ZDA
Igrajo: Ryan Gosling, Claire Foy, Jason Clarke, Kyle Chandler
Režija: Damien Chazelle


OPIS:

Biografska drama predstavlja življenje astronavta Neila Armstronga (Ryan Gosling) in legendarno vesoljsko misijo, s katero je Armstrong postal svetovno znan, saj je postal prvi človek, ki je stopil na Luno 20. julija 1969.


FILMSTART. RECENZIJA:

Zgodba o prvem pristanku na Luni in njenem najbolj slavnem akterju Neilu Armstrongu je gotovo najbolj ameriška zgodba, ki nam pride na pamet. Onkraj luže se še vedno trkajo po prsih zaradi omenjenega dogodka, NASA je postala prava blagovna znamka, Armstrong pa eden najbolj znanih Zemljanov. Pravzaprav je res čudno, da Hollywood že prej ni poustvaril te zgodbe in je najbolj slaven astronavtski izdelek pravzaprav Apollo 13 (1995), zgodba o veliki polomiji, ki je skorajda stala življenja treh ljudi. To je sklenil spremeniti Damien Chazelle (Ritem norosti, Dežela La La), eden najbolj vročih mladih ustvarjalcev onkraj luže in ki nosi naziv najmlajšega dobitnika oskarja za režijo v zgodovini podeljevanja teh nagrad. 33-letnik je dosedaj na velikem platnu delil svojo strast do glasbe, zato je kar malce razočaral z izbiro naslednjega projekta, ki je na papirju tipična oskarjevska vaba. Je mladenič sposoben preseči zastavljene okvirje?

Chazelle je svoj nov celovečerec zastavil precej nekonvencionalno. S Prvim človekom pravzaprav dekonstruira mit o Apollu 11 in njegovem slavnem junaku Neilu Armstrongu. Zakaj je mož sploh tako slaven? Ker je prvi stopil na Luno? Kaj pa Buzz Aldrin? Ta je to storil tik za njim, a se o njem skorajda ne govori. Režiser Armstronga tako predstavi kot normalnega, vsakdanjega človeka, ki se spopada s svojimi demoni in ima podobno kot sosedov Miha, tudi sam družinske težave in je slab mož ter oče. Chazelle nakaže, da Armstrong pravzaprav ni bil prav nič bolj junaški kot ostali člani programa Apollo, a je za razliko od njih imel veliko več sreče in ostal živ do takrat, ko je prišel čas za odhod na Luno. Obenem tudi ni bil nič kaj karizmatičen, saj je Buzz Aldrin zaradi njegovega brezkompromisnega jezika veliko zanimivejša figura. Dvojec sploh ni imel veliko skupnega in je gojil le profesionalni medsebojni odnos. V mnogih pogledih se film močno razlikuje od tipičnih hollywoodskih junaštev in jim predstavlja pravi antipol. Zanimivo, glede na to, da je film najprej želel posneti Clint Eastwood, ki bi gotovo ustvaril povsem zrcalen izdelek.

Toda zakaj bi gledalcu bilo sploh mar za to zgodbo? S tehničnega vidika je Chazelle zagotovo navdušil in skupaj s svojim direktorjem fotografije Linusom Sandgrenom in montažerjem Tomom Crossom dokazal, da gre za ekipo, ki obvlada svoj posel. Filmu ne gre tudi očitati odličnih igralskih predstav in predvsem Ryan Gosling prvič v karieri res odkrito cilja na oskarja (če ga bo dobil, je druga zgodba). Potovanje po vesolju še nikoli ni bilo posneto tako klavstrofobično in realistično. Toda vsa namerna distanca od zgodbe, čustvena otopelost in malce depresivno vzdušje ne pripomorejo pri gledalčevi investiranosti v film. Chazelle bolj kot na spektakel, stavi na družinsko in karakterno dramo, a pri tem ne uspe tako vključiti gledalca, kot mu je uspelo pri Ritmu norosti in Deželi La La. Obenem tudi ne poda nekega mnenja o sami vesoljski tekmi prejšnjega stoletja in tako film še vedno pusti vtis kot, da je bil pristanek na Luni najboljša stvar, ki so jo Američani lahko storili za cel svet.

Prvi človek bo gotovo dobro kotiral na oskarjih predvsem pri tehničnih kategorijah. Toda filmu žal manjka strasti, ki je tako dobro krasila Chazellova prejšnja filma. V glasbi je možno veliko improvizacije, medtem ko se Prvi človek čuti, kot da je bil dodobra preračunan v Nasinih laboratorijih. Režiserju je težko očitati pot, ki jo je izbral, toda težko se je znebiti občutka, da bi njegov talent prišel bolje v poštev pri nekaterih drugih zgodbah.

O avtorju

Jure Konestabo
Main Editor, Public Relations

Sovražim, kadar pojem vse kokice v prvih desetih minutah filma! Šalo na stran. V prostem času študiram kemijo, sicer pa filme obožujem že od malega in sedaj imam tudi priložnost, da o njih kaj zapišem.

Podobni prispevki

Pošlji komentar

Komentirajte in ocenite novico!

avatar
  Subscribe  
Obvesti me