Ogledano: Prihod (2016)
Metacritic.com8.1
Imdb.com8.1
Rottentomatoes.com9.4
Filmstart.si9
Pozitivno
  • znanstveni pristop likov
  • tehnična plat filma
  • razmišljujoč in inteligenten slog filma
8.7Skupna ocena
Ocena bralcev: (9 Votes)
7.9

c

Naslov: Prihod (Arrival)
Premiera: 24. 11. 2016 (Slovenija)
Žanr: znanstvena fantastika, drama
Država: ZDA
Igrajo: Amy Adams, Jeremy Renner, Forest Whitaker
Režija: Denis Villeneuve


OPIS:

Ko skrivnostno plovilo pristane na Zemlji, vlada rekrutira lingvistko Louise Banks (Amy Adams), da poskuša razvozlati jezik gostujočih nezemljanov in tako ugotoviti, ali gre za miroljuben obisk ali pa imajo nasilne namene. Tako združi moči z znanstvenikom Ianom Donellyjem (Jeremy Renner) in vojaškimi silami, ki jih vodi polkovnik Weber (Forest Whitaker).


FILMSTART. RECENZIJA:

Kanadski režiser Denis Villeneuve zadnja leta navdušuje s svojimi izvrstnimi, večplastnimi, mojstrsko posnetimi filmi, s katerimi je tudi prodrl v bolj komercialni svet, a je v svojih delih še vedno obdržal kompleksnejšo naravo. Po več kot vzpodbudnem odzivu na svoj prvi angleško govoreči film Ujetniki (Prisoners, 2013) je postregel s prav tako odličnima enigmatičnim Sovražnikom (Enemy, 2013) in aktualnim Sicariem (2015) ter tako postal pogosto omenjeno ime tudi v filmskih pogovorih širše množice. Že dlje časa je napovedan kot režiser nadaljevanja kultnega Iztrebljevalca (Blade Runner, 1982), pri čemer ga zagotovo čaka težka naloga, s prvimi napovedniki pa je javnost postala pozorna na njegov prvi izlet v svet znanstvene fantastike v obliki celovečerca Prihod (Arrival, 2016).

Villeneuve kljub menjavi žanra ne odstopa od svojega stila, saj je Prihod počasneje tempiran, toda prečudovito posnet film. Tokrat se je moral Kanadčan sicer sprijazniti z odsotnostjo direktorja fotografije Rogerja Deakinsa, ki pa ga je več kot nadomestil Bradford Young in dvojec je ustvaril nekaj vizualno dihjemajočih prizorov, ki jih krasi odlična atmosfera. K slednji je zopet veliko pripomogla tudi glasbena podlaga za katero je spet poskrbel Jóhann Jóhannsson, ki je z režiserjem sodeloval že pri njegovem zadnjem filmu. Pohvaliti je potrebno tudi sam dizajn ladij skrivnostnih prišlekov, ki je malce drugačen od tistih, ki smo jih vajeni, ter v nekaterih prizorih precej spominja oz. se poklanja svetemu gralu znanstvene fantastike Odiseji v vesolju (2001: A Space Odyssey, Stanley Kubrick, 1968).

arrivalship

V kolikor boste v Prihodu iskali akcijske prizore, festivale eksplozij ali pa modre žarke, ki segajo v nebo, utegnete biti po ogledu najverjetneje zelo razočarani, saj se Kanadčanov film situacije loteva znanstveno in posledično precej inteligentno. Resda smo imeli v zadnjih jesenih kar nekaj podobnih velikih hitov, toda Prihod preseže prav vsakega izmed njih. Resda je koncept prvega stika z nezemljani že malce prežvečena zadeva, toda Villeneuvov celovečerec se tega loti kar se da realistično in ustvari najverjetneje najboljši približek potencialni podobni situaciji v resničnem svetu. Tako se tekom filma odpirajo pomembne teme kot je medsebojno sodelovanje in posledično tudi komunikacija, ki je tista na katero v mnogih ozirih napeljuje in daje poudarek.

Prepričljivi znanstveni in intelektualnejši del pa je, kot je to v hollywoodski navadi, tudi združen z intimnejšo zgodbo protagonista oz. v tem primeru protagonistke. Mnogi filmi grdo pogrnejo, ko občinstvu predstavijo tisti bolj čustveni del pripovedi, toda v kombinaciji z nekaj razkritji, ki kar kličejo po ponovnem ogledu, so v Prihod umeščeni res vrhunsko in se lepo zlijejo s tistim bolj tehničnim elementom. Za razliko od Medzvezdja (Interstellar, 2014), kjer nam je Christopher Nolan s svojim sporočilom vztrajno trkal po glavi in se vse preveč dotikal mnogih obrabljenih klišejev, Villeneuve prepusti veliko mero razmišljanja samemu gledalcu in obenem tudi izzove veliko bolj čustveno izkušnjo, ki se razvije spontano. K temu pripomore tudi Amy Adams, ki se odreže zelo dobro in kljub temu, da gre za film, ki se loteva velikih vprašanj in konec koncev tudi usode sveta, je to tudi zelo osebna zgodba njenega lika.

arrival2

Okrcati velja le morda malce prehiter potek zgodbe proti koncu filma in manjšo razvitost lika Jeremyja Rennerja, ki se sicer odreže solidno, toda je tako igralsko kot scenaristično v senci Adamsove. V filmih kot je Prihod je integralen del tudi odziv samih vlad na razmere, ki smo jim priča na velikem platnu. Upodobitev tega v najnovejšem Villeneuvovem celovečercu bi lahko razbrali kot propagandno, toda po drugi strani, so se ustvarjalci ognili določenim klišejem, ki se radi pojavljajo v takem tipu filma.

Prvi izlet v žanr znanstvene fantastike se je za režiserja Denisa Villeneuva izkazal za zadetek v polno, saj je Kanadčan ustvaril inteligentno, razmišljujočo in atmosferično izkušnjo, ki pusti vtis še dolgo po ogledu. Srce filma je zagotovo protagonistka v obliki Amy Adams in po dolgem času smo bili priča uspešni sintezi tehnične plati hollywoodskih znanstvenofantastičnih filmov z vedno prisotnim človeškim elementom. Čeprav so pričakovanja za režiserjev naslednji film, nadaljevanje Iztrebljevalca, izredno visoka, pa bo ustvarjalec moral za začetek preseči samega sebe, šele nato pa pridejo na vrsto pričakovanja vseh občudovalcev prvega dela.

maxresdefault-1

Pošlji komentar

Komentirajte in ocenite novico!

Obvesti me
avatar
wpDiscuz

Ostanite redno obveščeni!

Prijavite se na e-novičke Filmstart in ostanite redno obveščeni o najnovejšem dogajanju v svetu filmov!

Uspešno ste se prijavili na naše E-novičke!