Ogledano: Prevarantke na Wall Streetu (2019)
METACRITIC.COM8
IMDB.COM6.6
ROTTENTOMATOES.COM8.7
FILMSTART.SI7.7
POZITIVNO
  • odlična igralska zasedba
  • glasbena podlaga
  • montaže podvigov
7.8Skupna ocena
Ocena bralcev: (3 Votes)
3.8

Naslov: Prevarantke na Wall Streetu (Hustlers)
Premiera: 12. september 2019
Žanr: kriminalna drama
Država: ZDA
Igrajo: Constance Wu, Jennifer Lopez, Julia Stiles
Režija: Lorene Scafaria


OPIS:

Destiny (Wu) se zaposli kot striptizeta v nočnem klubu in ko jo pod okrilje vzame izkušena Ramona (Lopez), skujeta načrt, ki vključuje zavajanje in ropanje premožnih strank z Wall Streeta. Tvegan podvig zahteva vse bolj premišljeno organizacijo, zato Destiny in Ramona v svoj posel uvedeta še nekaj drugih striptizet in tudi nov način pridobivanja moških – omamljanje.


FILMSTART. RECENZIJA:

»Predstavljamo vam sodobno robinhoodovsko pravljico: peščica striptizet, ki krade (večinoma) bogatim, (običajno) nagnusnim in (vsaj v njihovih mislih) patetičnim moškim in obdaruje, no, samo sebe.« Tako se sliši udarni uvod v odmevni članek avtorice Jessice Pressler za časopis New York Magazine leta 2015, ki je služil za podlago za nastanek pričujočega filma. Ta je sicer razdeljen na okvirno in vloženo zgodbo; v prvi spremljamo avtoričine intervjuje s protagonisti, druga pa se osredotoča na načrt, ki ga je skovala skupina naveličanih striptizet.

V dobi hollywoodske obsesije s takšnimi in drugačnimi superjunaki ni nenavadno, da se njihov vpliv pozna tudi v preostalih filmih. Tudi naše striptizete so namreč neke vrste superjunakinje, saj znajo izrabiti svoje sposobnosti za dosego višjega dobrega. No, tako je vsaj na začetku, ko Destiny in Ramona na strehi nočnega kluba, v katerem zabavata pohotne moške, ob soju cigaret in pokriti z Ramoninim kraljevim krznenim plaščem, pričneta s kovanjem zanimivega, a tveganega načrta. Denar in moč imata seveda to značilnost, da kvarita ljudi in četica izvrstnih striptizet kasneje moške prične ropati iz povsem »napačnih« razlogov. Vseeno (ali pa ravno zaradi tega) pa filmu uspe prenesti sporočila o pravem prijateljstvu, pogumu, pohlepu sodobnega sveta in tudi o požrtvovalnem materinstvu (»Materinstvo je duševna bolezen,« ugotovi Ramona in ima še kako prav). Ne gre spregledati niti mehkega, a jasnega feminističnega podtona, saj gre konec koncev za skupino izkoriščanih žensk, ki jih moški objektivizirajo zaradi njihovega izgleda in so zdegradirane v zgolj seksualne objekte, a pri tem ne zaide v nepotrebno patetiko. Naše »junakinje« namreč priznavajo, da sta zabava in (erotični) ples vseeno nekaj, v čemer tudi same uživajo in so v tem enostavno dobre.

Režije se je lotila še dokaj zelena režiserka Lorene Scafaria. Njena edina večja filma sta bila Iščem ljubezen pred koncem sveta (Seeking a Friend for the End of the World, 2012) in The Meddler (2015), v katerih je sodelovala z imeni, kot so Keira Knightley, Steve Carell in Susan Sarandon. Njen stil v Prevarantkah rahlo meji na dokumentarističnega, saj kamera pogosto deluje kot nemi opazovalec dogajanja in pri tem ne moralizira po nepotrebnem, a je očitno, da si da duška v prizorih vizualno privlačnega striptiza in podvigov naših deklet, kjer je prisotne kar nekaj očitne filmske čarovnije. Tako njena režija zasije ravno v teh montažah, ki so podkrepljene tudi z odlično (ali pa vsaj nostalgično) glasbeno podlago – vložena zgodba je namreč razkosana na nekaj datumsko označenih poglavij in skoraj vsako je predstavljeno tudi z uspešnicami najbolj priljubljenih izvajalcev tistega časa (Flo Rida, Rihanna, Lorde, idr.). A verjetno najbolj pomenljiva je izbira sodobne pop klasike Gimme More Britney Spears, saj verjetno ni naključje, da pevka v videospotu za pričujočo skladbo zaigra dve (fiktivni) verziji same sebe – prva je obiskovalka cenenega nočnega bara, druga pa striptizeta. Ko Wu in Lopez v novo kupljenem jeklenem konjičku, ki je tako veličasten, da bi ga Destiny kar »pokavsala«, v en glas vzklikneta enega najbolj zapomnljivih uvertur v pop skladbo, »It’s Britney, bitch!«, je energijo, ki jo je režiserka skušala vnesti v prizor, mogoče kar rezati.

A čeravno so v članku popisani dogodki dovolj razburljivi in intrigantni že sami po sebi, film levji delež svoje privlačnosti (in tudi prepričljivosti) dolguje celi plejadi zvezdniških imen, ki se zvrstijo tako v osrednjih kot tudi v stranskih vlogah. Med znanimi obrazi lahko tako med drugimi uzremo Constance Wu, Jennifer Lopez, Julio Stiles, Keke Palmer, Lili Reinhart, Cardi B, Lizzo, G-Eazyja in Usherja. Ne gre le za to, da so v svojih vlogah čisto vsi po vrsti prepričljivi in med seboj ustvarijo izvrstno kemijo, zelo pomembno je tudi to, da so vsi tudi dovolj zanimivi in plastični kot liki, ki jih interpretirajo.

Seveda je najbolj v ospredju Jennifer Lopez, ki znova dokaže, da je zares škoda, da je svojo igralsko kariero zapustila zaradi pevske. Njena filmografija premore kar nekaj izjemnih likov (Selena, 1997, rež. Gregory Nava, Daleč od oči [Out of Sight, 1998, rež. Steven Soderbergh], Celica [The Cell, 2000, rež. Tarsem Singh] in Dovolj mi je [Enough, 2002, rež. Michael Apted]), žal pa zadnje čase pogosto izbira zgolj vloge v pozabljivih romantičnih filmih in komedijah. V vlogi preračunljive Ramone se znajde tako v njenih toplih trenutkih, ko nadomesti manjkajočo Destinyjino mater, kot tudi takrat, ko jo denar in uspeh že tako pokvarita, da misli zgolj nase in naslednji zaslužek. Ne moremo niti mimo dejstva, da Lopez pri svojih abrahamovih letih izgleda enako dobro kot nekatere njene tudi do tri desetletja mlajše soigralke. Constance Wu suvereno stopi v čevlje ženske na obrobju družbene hierarhije, ki se trudi preživljati svojo babico, kasneje pa kot mati samohranilka tudi svojega otroka. Izvrstno se znajde tudi v humorističnih trenutkih, ki jih je v filmu – presenetljivo – kar nekaj, a ravno zaradi te nepričakovanosti delujejo.

Nekatere igralke pa je zanimivo videti v take vrste filmu predvsem zaradi njihove zaznamovanosti s prejšnjimi vlogami – govorim predvsem o Lili Reinhart, ki se bo težko otresla vloge nedolžne Betty Cooper iz megapopularne najstniške serije Riverdale (2017, ustv. Roberto Aguirre-Sacasa), in je kot Annabelle vse prej kot to, ali pa recimo trenutno verjetno najbolj priljubljena raperka Cardi B, ki se je pred pevsko kariero preživljala ravno s striptizom. Pohvaliti je potrebno tudi dejstvo, da se je večina igralk (Lopez, Wu, Reinhart in Palmer) na svoje vloge pričela pripravljati že skoraj dva meseca in pol pred pričetkom snemanja, saj so se udeležile napornih treningov plesa ob drogu, tako da dvojnic niti niso potrebovale, kar se končnemu izdelku zagotovo pozna.

Film na koncu pusti vtis spoliranega visokoprodukcijskega pop videospota, ki bi bil prav lahko del videografije Jennifer Lopez, a ravno to predstavlja dobršen del njegovega čara, šušlja pa se celo o potencialni nominaciji za oskarja – za film ali vlogo, kar glede na splošno slabšo filmsko letino, niti ne bi bilo presenetljivo.

Pošlji komentar

avatar
  Subscribe  
Obvesti me