Ogledano: Povratnik (2015)
Metacritic.com7.6
Imdb.com8.3
Rottentomatoes.com8.3
Filmstart.si8.3
Pozitivno
  • Vizualno perfekten film
  • Izjemne igralske predstave
  • Neverjetna predanost ustvarjanju
Negativno
  • V drugi tretjini se rdeča nit izgubi
  • Na trenutke preveč pretenciozen
  • Primanjkljaj čustvenega naboja
8.1Skupna ocena
Ocena bralcev: (8 Votes)
7.7

B1_Revenant_SLONaslov: Povratnik (The Revenant)
Premiera: 28. 1. 2016 (Slovenija)
Žanr: pustolovska drama
Država: ZDA
Igrajo: Leonardo DiCaprio, Tom Hardy, Domhnall Gleeson, Will Poulter, Forrest Goodluck
Režija: Alejandro G. Iñárritu


OPIS:

Skupina trgovcev s krznom je med svojo ekspedicijo napadena s strani domorodcev in prisiljena k umiku v prostrane gozdove. Hugha Glassa (Leonardo DiCaprio), navigatorja skupine, med skrivanjem napade medved in ga skoraj smrtno poškoduje. Eden redkih, ki še verjamejo v okrevanje, je njegov sin Sokol (Forrest Goodluck), toda da bi povečal svoje možnosti za preživetje, ga član skupine John Fitzgerald (Tom Hardy) ubije, Glassa pa umirajočega pusti sredi divjine.


FILMSTART. RECENZIJA:

Alejandro González Iñárritu se je že leto po velikem zmagoslavju na Oskarjih vrnil in združil moči z enim najboljših igralcev zadnjih let, Leonardom DiCapriem. Ponavadi prah dvigajo težko pričakovana nadaljevanja starih uspešnic, toda redkokdaj se je toliko pisalo o novem filmu režiserja, ki je vse prej kot tipičen predstavnik Hollywooda. Lansko leto mu je uspelo ustvariti takšnega, ki je doživel velik komercialni uspeh, toda pri gledalcih naletel na pripombe, da ga ne razumejo in ne vidijo kakovosti, ki mu jih pripisujejo kritiki. Pričakovanja so bila vseeno visoka in informacijo potrjuje tudi obisk v kinodvoranah, ki je več kot spodoben.

Povratnik je vizualna perfekcija. Neverjetni posnetki mojstra fotografije Emmanuela Lubezkega, ustvarjeni ob naravni svetlobi, so prečudoviti. Ves trud, ki ga je ekipa vložila v snemanje, je bil poplačan z obrestmi in gre za izdelek z eno najlepših fotografij vseh časov. Prelepa in hkrati surova pokrajina je na velikem platnu čudovito prikazana in Iñárrituju ter Lubezkemu je uspelo ustvariti pravcato kinematografsko izkušnjo. Najsi gre za nevihto, zračni posnetek reke ali pa snežni plaz, vsi prizori naravnost jemljejo dih in Lubezki si bo z delom najverjetneje prislužil še tretjega zaporednega oskarja za fotografijo. Tudi sama glasba je uporabljena v ravno pravih trenutkih in se v nekaterih prizorih lepo umakne veliko bolj potrebni tišini. Podobno kot pri Birdmanu je Mehičan tudi tokrat pri večini prizorov uporabil zelo malo rezov in na trenutke se čudimo, kako je ekipi vse to uspelo posneti. Prvo soočenje trgovcev z Indijanci je prikazano mojstrsko, čudoviti so tudi vsi prizori, kjer kamera prehaja med gladino vode, vrhunec pa je zagotovo zdaj že legendarni napad medvedke, ki je bil z nekaj računalniške pomoči neverjetno uprizorjen in brutalno realističen.

revenant

Svet Povratnika gledalca popolnoma posrka vase, pri čemer mu pomaga tudi neizmerna pristnost, izražena skozi kostumografijo in masko. V letu 2015 je bilo kar nekaj filmov, ki so žanrsko sorodni, a ne tako pristni. Tudi nasploh je težko priklicati v spomin film, ki je tako dobro orisal določeno časovno obdobje. To se ne tiče samo vizualnega aspekta, temveč tudi družbene situacije tistega obdobja. Življenje plačancev, ki so trgovali z živežem, je prikazano kot neizmerno težko, film pa se dotakne tudi odnosa med drugimi “vsiljivci” in domorodnim prebivalstvom severnega dela celine onkraj Atlantika.

Velik sloves pritiče tudi ekipi na drugi strani kamere, ki svoje delo (kot pričakovano) opravi odlično. Ustavimo se najprej pri zvezdniku DiCapriu, ki že dolga leta izbira odlične projekte in bi si po mnenju mnogih počasi zaslužil kakšno večjo nagrado. Šestkratni nominiranec Akademije se izkaže slovesu primerno in blesti predvsem v prizoru z medvedko in med tragedijo, ki doleti njegov lik. Obenem je resnici na ljubo najšibkejši člen igralske zasedbe. Tokrat se je lotil zanj povsem neobičajne vloge, ki kopico dialogov zamenja s tišino in ga za večino časa osami od preostale zasedbe. Čeprav je trenutno prvi favorit za oskarja za glavno moško vlogo, je treba priznati, da je imel v svoji karieri že nekaj boljših vlog. Skozi celoten čas imamo občutek, da gledamo igralca in ne njegovega lika, kar je seveda občutno že vso Američanovo kariero, toda pri Povratniku to še posebej pride do izraza. Vloga Hugha Glassa je bila fizično neizmerno naporna in DiCaprio si zasluži poklon za vse izvedene prizore, a težko se je znebiti občutka, da zanjo morda ni najbolj idealen igralec. Na drugi strani ga kar malce zasenči Britanec Tom Hardy, ki mu je uspela ena najboljših predstav v karieri. Povsem je predan liku, kar dokazuje s svojimi mrkim pogledom in naglasom, ki celotno predstavo dodatno začini. Pohvaliti velja tudi Domhnaala Gleesona (Ex Machina) in Willa Poulterja (Mi smo Millerjevi), ki imata manjši vlogi, a se odrežeta izjemno dobro in sta si za nadaljevanje svojih obetavnih karier ustvarila odlično referenco.

THE REVENANT

Vprašanje je, ali filmu kot celoti uspe. Odgovor je, da žal ne povsem. Režiserjeva poetičnost se zdi na trenutke malce pretirana in rdeča nit se, predvsem proti koncu druge tretjine, preveč izgubi. Čeprav nas vizualni aspekti povlečejo v dogajanje že na začetku, je v določenem trenutku vsega preveč in pojavi se vprašanje, kakšen je sploh smisel. Skozi Iñárritujevo podajanje zgodbe zasledimo ogromno simbolike in poetičnosti, ki ju režiser v svojih filmih nadvse rad uporablja, toda na trenutke se zdita zelo pretenciozni. Ustvarjalci so se k perfekciji tako gnali, da je ob nekaj prizorih vse skupaj videti prisiljeno. Tudi samim likom bi koristilo več globine. Večino časa spremljamo Glassa med popotovanjem in vizijami, ki jih v stiski doživlja, toda da bi se z njim poistovetili, mu vseeno manjka tisti kanček človečnosti. Vse gorje, ki se mu je zgodilo, pri gledalcu žal ne izzove izrazitih emocij, in to je pri filmu tega tipa nujno potrebno. Lik njegovega nasprotnika Johna Fitzgeralda je krut in hinavski zlobnež, vendar je videti veliko bolj človeški kot Glass. Težko se je tudi znebiti občutka, da bi ustvarjalci pred snemanjem morda morali v sam scenarij dodati še kaj in se po izklopu kamer še enkrat usesti v montažno sobo in film malce dodelati. Tako je enostavno vidno predolg in mu na trenutke manjka vsebine.

Povratnik na letošnjo podelitev oskarjev prihaja s kar 12 nominacijami in v eni izmed najbolj nepredvidljivih dirk zadnjih let se poraja vprašanje, ali bo Iñárrituju zopet uspelo pokoriti konkurenco. Sam trdim, da je bilo skozi leto 2015 kar nekaj boljših filmov in bi njegov morebiten uspeh bolj pripisal intenzivni kampanji kot pa dejanskim zaslugam. Zagotovo gre za velik film, ki bo pustil pečat v svetovni kinematografiji in je vreden vsake minute ogleda, toda vseeno mu zmanjka nekaj, zaradi česar bi ga lahko razglasili za mojstrovino. Povsem razumljivo je, da ga mnogi vseeno vidijo tako, medtem ko je za druge zelo lepo posnet dolgčas. Resnica je najverjetneje nekje vmes. Če smo letos že mnogokrat poudarili in pohvalili trud za realistično filmsko ustvarjanje, moramo tudi pri Povratniku narediti velik poklon ustvarjalcem. Toda ves trud in neverjetna tehnična perfekcija žal nista vse in na koncu šteje samo končni izdelek. Da pa ne bomo zaključili z negativno kritiko: pozivamo vas v kino in izogibajte se ogleda filma na malih ekranih, saj si tega nedvomno ne zasluži.

revenant2015

 *Foto: Blitz Film & Video Distribution

Pošlji komentar

Komentirajte in ocenite novico!

Obvesti me
avatar
wpDiscuz

Ostanite redno obveščeni!

Prijavite se na e-novičke Filmstart in ostanite redno obveščeni o najnovejšem dogajanju v svetu filmov!

Uspešno ste se prijavili na naše E-novičke!