Ogledano: Ponoreli Henry (2016)
Metacritic.com5.1
Imdb.com7
Rottentomatoes.com4.9
Filmstart.si6.4
Pozitivno
  • Sharlto Copley
  • odlični kaskaderski vložki
  • originalna ideja
Negativno
  • tehnika snemanja gledalcu neprijazna
  • zadnjih petnajst minut
5.9Skupna ocena
Ocena bralcev: (1 Glasuj)
9.1

B1_HardcoreHenry_BB_SLONaslov: Ponoreli Henry (Hardcore Henry)
Premiera: 21. 4. 2016 (Kolosej, Kino Bežigrad, Cineplexx)
Žanr: akcija
Država: Rusija, ZDA
Igrajo: Sharlto Copley, Danila Kozlovski, Haley Bennett, Tim Roth
Režija: Ilya Naishuller


OPIS:

Henry je mož, ki ga v neznani kliniki s pomočjo tehnologije oživi njegova žena (Haley Bennett), znanstvenica na tem področju. Med tem procesom Henry pridobi moč, ki je nad standardi za človeka, in s pomočjo te se mora zoperstaviti tiranu z nadnaravnimi močmi (Danila Kozlovski), ki ugrabi njegovo ženo. Zgodbo gledalec doživlja skozi oči Henryja, v prvoosebnem akcijskem filmu.


FILMSTART. RECENZIJA:

Lansko leto je na filmskem festivalu v Torontu pozornost požel nadvse zanimiv napovednik za akcijski film Hardcore, ki je bil v celoti posnet v prvi osebi. Izdelek je delo ruskega režiserja Ilye Naishullerja, ki je, lahko bi rekli, za to delo navdihnil samega sebe, saj je bila osnova za film videospot njegove glasbene skupine Biting Elbows. Ta je tako navdušil filmskega režiserja in producenta Timurja Bekmabetova (Iskan, Abraham Lincoln: Lovec na vampirje), da je nagovoril Naishullerja, naj posname dolgometražni film. Na omenjenem festivalu v Torontu je bil film za 10 milijonov dolarjev tudi prodan producentski hiši STX Entertainment in bil preimenovan v Hardcore Henry oz. po slovensko Ponoreli Henry ter s tem dobil široko distribucijo po svetu.

V časih, ko novim izdajam primanjkuje originalnosti, je Ponoreli Henry prav svež veter. Filmi imajo že skozi vso zgodovino nekaj ustaljenih form snemanja in prvoosebna tehnika ni ravno med pogostimi. Prej se pojavlja le v določenih kadrih, kot pa tekom celotnega filma. Akcijsko pokušino nam je pripravila adaptacija videoigre Doom, ko smo v zadnjih nekaj minutah lahko videli Karla Urbana, kako se sooča s pošastmi skozi prizmo prve osebe. V Ponorelem Henryju so ustvarjalci to premiso izvedli veliko bolj učinkovito in zanimivo za gledalca. V mnogih prizorih se res zdi, kot da smo znotraj dogajanja in to pričara občutek navdušenja. Zasluge gredo predvsem nekaj neverjetnim kaskaderskim podvigom, med katere zagotovo spada prizor cestnega pregona sredi filma, ki ga lahko, poleg predzadnje akcijske scene v zapuščeni hiši, ki popolnoma spominja na prvoosebne strelske videoigre, uvrstimo med vrhunce. Tudi tekom ostalega dela filma lahko zasledimo kar nekaj poklonov videoigram in vidno je, da je bil film navdihnjen predvsem s strani le-teh ter tudi sledi njihovi strukturi.

HALEY BENNETT stars in HARDCORE HENRY

Ponoreli Henry vsebuje tudi kar nekaj humorja, za katerega povečini poskrbi zopet izjemni in nadvse zabavni Sharlto Copley, ki ga je svet odkril v filmu Okrožje 9. Južnoafričan je tudi v nadaljevanju kariere v Hollywoodu blestel in pokazal svojo karizmo, četudi v zelo bledih filmih, kot so Elizij, Chappie in A-ekipa. Tokrat Copley menjava vloge, saj se njegov lik, najverjetneje s pomočjo klonov, pojavlja v mnogih uniformah in karikaturah, ki bi skupaj lahko tvorili nove Village People. Resda je v sami zgodbi njegov lik namenjen le ekspoziciji kot govoreči zemljevid gledalcu in glavnemu liku, a obenem v film vnese tudi človečnost.

Ravno pri zgodbi je potrebno film najbolj okrcati, saj je ta neverjetno minimalistična in premočrtna. Akcija postane repetitivna in v bistvu vseskozi gledamo ponavljajoči se vzorec, namesto da bi se vzdušje stopnjevalo. Vse skupaj malce iztiri še v sklepnem dejanju, saj zadnja akcijska scena ne deluje najbolje in je korak nazaj od prejšnjih. Glavni zlikovec in njegov načrt sta nadvse klišejska, pa tudi preobrat ni prav zanimiv. Ustvarjalci so se tudi, kot kaže, zavestno odločili, da ne bodo pojasnili ozadja glavnega lika, kar celotno zgodbo naredi še malce manj zanimivo.

SHARLTO COPLEY stars in HARDCORE HENRY

Največje vprašanje, ki se poraja pred ogledom, je to, ali prvoosebna tehnika deluje tudi v celovečernem filmu. Odgovor je, da delno. Podobno, kot so imeli gledalci leta 2008 med ogledom filma Pošastno (Cloverfield) težave z neobičajnimi kadri in premiki kamere ter je mnoge med njimi doletela slabost in nelagodje, se dogodi tudi med ogledom Ponorelega Henryja, katerega ogled za telo zagotovo ni blagodejen. Mnogi prizori, v katerih se glavni junak zelo naglo premika in izvaja razne akrobacije, so zelo moteči za naše čute, še posebej med ogledom filma na velikem platnu. Povsem možno je, da se na malih ekranih tehnika veliko bolje obnese, toda zaenkrat prvoosebni akcijski filmi ne bodo prav nič revolucionarni. Kljub pojavu naprav, ki omogočajo “virtualno resničnost”.

Film je gotovo zanimiv eksperiment in cilja na populacijo, ki obožuje prvoosebne akcijske igre in žanr akcijskega filma na splošno. Se ne pretvarja, da je kaj več in tako ponudi solidno zabavo za ta del občinstva. Kljub izjemni izvirnosti se ta tehnika prav gotovo ne bo ustalila med rednimi snemalnimi praksami. Konec koncev, tudi 3D filmi, z izjemo Avatarja, niso bili velik hit, še manj pa je to Ponoreli Henry. Potrebno pa je priznati, da gre zaenkrat za najboljši film, ki je dobil navdih pri videoigrah, in bo ta naslov obdržal vsaj še kakšen mesec.

HARDCORE HENRY

Ogled filma je omogočil Kolosej Ljubljana.

O avtorju

Jure Konestabo
Main Editor, Public Relations

Sovražim, kadar pojem vse kokice v prvih desetih minutah filma! Šalo na stran. V prostem času študiram kemijo, sicer pa filme obožujem že od malega in sedaj imam tudi priložnost, da o njih kaj zapišem.

Podobni prispevki

Pošlji komentar

avatar
  Subscribe  
Obvesti me