Ogledano: Ne bom več luzerka (2018)
Imdb.com7.4
Filmstart.si7.3
Pozitivno
  • natančen prikaz stanja v družbi
  • vizualna plat filma
Negativno
  • glasbena podlaga
7.4Skupna ocena
Ocena bralcev: (8 Votes)
7.9

Ne bom več luzerka My Last Year as a Loser poster plakatNaslov: Ne bom več luzerka (My Last Year as a Loser)
Premiera: 9. november 2018 (Liffe)
Žanr: drama
Država: Slovenija
Igrajo: Eva Jesenovec, Živa Selan, Saša Pavček, Branko Završan, Špela Rozin, Jurij Drevenšek, Tina Potočnik Vrhovnik, Lara Vouk, Timon Šturbej, Aljaž Jovanović, Matic Lukšič
Režija: Urša Menart


OPIS:

Špela pri 29-ih še vedno opravlja priložnostna dela za minimalen prihodek. Ko se ji po stopinjah kolegic naposled še fant odseli v Ameriko, se je primorana preseliti na kavč k svojim staršem in na študentsko napotnico, ki ji jo priskrbi 16-letni sosed, začeti z delom natakarice.


FILMSTART. RECENZIJA:

Ogled filma Ne bom več luzerka (2018) resnično deluje kot branje priročnika za preverjanje gledalčeve resničnosti če v njej vse deluje tako, kot je treba, ali bi v resnici lahko stvari tekle bolje. Reality check 101, torej. Po slovensko bi lahko rekli tudi “Preverjanje resničnosti za telebane”. Film izvrstno postavi ogledalo klavrnim razmeram v trenutni ne-čisto-zares mladi/odrasli generaciji, ki se v veliki meri ukvarja vsaj z enim, če že ne kar z vsemi problemi, ki jih je glavni junakinji na vrat uspešno obesila režiserka filma Urša Menart. 

Ne bom več luzerka Eva Jesenovec

Spremljamo življenje 29-letne Špele, diplomantke umetnostne zgodovine, ki se po svojih najboljših močeh trudi svoje življenje spraviti do rednih mesečnih prilivov in v tirnice ustaljenih dni, vendar ji težavna usoda tega nikakor ne omogoča. Na eni strani preko občasnih video-klicev spremlja življenje svojih prijateljic, ki so “uspešno” pobegnile v tujino, na drugi strani pa žonglira s poskusi iskanja zaposlitve, kjer ji vsi zaposlovalci ponujajo le izkušnje in prostovoljsko delo. Ko ji v tujino pobegne še fant, se je primorana vrniti na kavč v stanovanje staršev, saj zaradi finančnih stisk očeta v njeni otroški sobi spi njena babica.  

Skratka celotna široka paleta težav, s katerimi se srečuje premnogo ljudi njenih let in se ob tem morebiti sploh ne zaveda, da v resnici ni potrebno, da je tako. Da podjetja izsiljujejo mlade, ki nato zanje v nedogled brez plačila opravljajo najrazličnejše naloge in nato takšne prakse še celo utemeljujejo in opravičujejo kot dobro naložbo za prihodnost mladih in podobno. Če že pridejo do plačanega dela, pa to nikakor ni redna zaposlitev z vsemi pripadajočimi kritji bolniške, dopusta, regresov, prevoza in malice, ampak si mora zaposleni, kakor ve in zna, sam urediti študentsko napotnico ali pa odpreti kar lasten s. p. Pa tudi stanovanjska politika, ki je poskrbela za izstrelitev nakupnih in najemnih cen za nepremičnine do neba. Za povrh pa se očitno, tako kot kaže Špelin primer, nekateri tega še sramujejo, kot da bi bila krivda za trenutno stanje samo v njihovih rokah. 

My Last Year as a Loser Eva Jesenovec, Živa Selan, Sasa Pavček

Spričo ujemanja realnega stanja s prikazanim na filmskem platnu se poistovetenje med gledalci in likom gotovo hitro vzpostavi, vendar glede na neizhodnost iz situacije v resničnem življenju, kakšnega prevelikega navijanja iz misli gledalcev ob ogledu Špela najverjetneje ni deležna. Vendarle pa se na koncu, ko se po očiščujočem plavanju v Ljubljanici končno osvobodi prepričanja, da jo bo samo pridnost privedla do izpolnitve vseh želja, bolj postavi zase in začne na drugačen način spoprijemati s poleni, ki ji tekom filma neprestano letijo pod kolena. 

Tudi uporaba določenih izrazitih  barv in vremenskih vplivov je zares prikladno vključena v zgodbo in ji doda svoj pečat. Kadri Ljubljane ji gotovo ne delajo krivice in prav nič se ne bi branili še kakšne podobne filmske upodobitve. Mogoče na trenutke ne povsem dodelano izpade le glasbena podlaga ali manjko le-te. 

Ne bom več luzerka Liffe 2018

Luzerka zadane žebljico na glavico s prikazom aktualnega stanja in širjenjem ozaveščanja o težavah, ki jih takšna ureditev prinaša seboj, za ostalo pa bo potrebna akcija z druge strani dvorane, saj lahko le ta poskrbi za ustrezno sistemsko spremembo, ki bi lahko privedla do izboljšanja razmer. 

3
Pošlji komentar

avatar
2
1
3
 
3
DaniNik RusTana
  Subscribe  
novo najstarejše najbolj všečkano
Obvesti me
Tana
Gost
Tana

Ne strinjam se s kritikom, da je plavanje v Ljubljanici prelomna točka filma. Pač je še ena situacija, ki jo Špela morda celo izsili, ker upa, da bo po domnevnem dosegu podna šlo vse na bolje, ampak ne gre. Ta situacija bi bila prelomna v holywoodskem scenariju, kjer gledalec pričakuje in dobi srečen konec – v Špelinem primeru bi to verjetno bila služba v galeriji in razmerje z davčnim svetovalcem, ki bi rešil tudi njeno stanovanjsko stisko. 🙂 Prelomni trenutek je zame lahko le konec, ko “pridna punca” ukrade svoje(!) kolo in se odpelje. Upam, da v Berlin. Sicer pa… Preberi več »

Dani
Gost
Dani

Kaj pa se zgodi z njeno prtljago, ki jo odda v kombi? 🙂

No, vsaj mi je bil všeč, da konec ni tipično “ameriški” ampak odprt.