Ogledano: Mesečina (2016)
Metacritic.com9.9
Imdb.com7.6
Rottentomatoes.com9.8
Filmstart.si8.7
Pozitivno
  • igralske predstave
  • režija
  • scenarij
Negativno
  • pomanjkanje določenega lika v nadaljevanju filma
9Skupna ocena
Ocena bralcev: (2 Votes)
5.4


Naslov:
Mesečina (Moonlight)
Premiera: 9. 3. 2017 (Slovenija)
Žanr: drama
Država: ZDA
Igrajo: Mahershala Ali, Naomie Harris, Alex R. Hibbert, Ashton Sanders, Trevante Rhodes
Režija: Barry Jenkins


OPIS:

Zgodba o temnopoltem Američanu Chironu je razdeljena na tri kronološko različna obdobja, ki gledalcu predstavijo njegove vsakdanje težave v četrti polni kriminala, odnos z narkomansko materjo in sprejemanje njegove spolne usmerjenosti.


FILMSTART. RECENZIJA:

Ko se film ponaša s tematiko homoseksualnosti in ima obenem še temnopoltega protagonista, lahko kaj hitro pomislimo na oportunizem, ki bi prišel v poštev pri zbiranju raznoraznih filmskih nagrad. Drugi potencialno zaskrbljujoč faktor pa so tudi perfektne kritiške ocene, ki kaj hitro spomnijo na Linklaterjeva Fantovska leta (Boyhood, 2014). Na film, ki je bil opisan s samimi superlativi, toda težko se je bilo znebiti občutka, da le zaradi koncepta in potrebe po nagrajevanju režiserjeve kariere. Drama Mesečina (naslov so morali prevesti kar mediji, saj film prihaja v Slovenijo šele prihodnji teden) je lastnik mnogih omenjenih lastnosti, obenem pa gre tudi za neodvisni film, ki se je iz ozadja prebil v oskarjevsko bitko za najboljši film.

Toda za razliko od Fantovskih let, ki so ponudila le zanimiv koncept in veliko mero nostalgije, je Mesečina zelo dobro zamišljen film, ki vse skupaj še nadgradi v izvedbi. Gre za odlično mešanico LGBT tematike, življenja v ameriškem getu in zgodbe o odraščanju, ki lahko najde vzporednice z mnogimi klasikami. Kljub mnogim stranskim likom in izredno tihemu ter pasivnemu protagonistu, je fokus še vedno usmerjen nanj in lik je dovolj zanimiv za razliko od Masona v Fantovskih letih, kjer se ta predvsem v puberteti izkaže za dolgočasnega, kljub temu, da si želi biti neizmerno zanimiv in nekonvencionalen. Chironu to dejansko uspe in fascinantno je gledati njegov razvoj, glede na vplive, ki ga obkrožajo v določenih delih življenja.

Podobno kot Denzelov Fences je tudi Mesečina osnovana po istoimenski dramski igri, toda prenos na veliko platno je neverjetno različen. Če je prvi film precej običajno posnet in gledalcu pusti občutek, da dejansko gleda posneto dramsko predstavo, je Jenkinsov film vizualno bogat, saj je podprt z zanimivimi gibanji kamere in prelepo fotografijo, vse skupaj pa še kombinira z odlično glasbeno podlago. Unikatno je tudi vzdušje, saj je kljub postavitvi v revni predel Miamija, to zelo sanjavo in malce nadrealistično. Priča smo mnogim artističnim momentom, ki pa film popestrijo in mu dodajo unikaten podpis ter se za razliko od Jackie (Pablo Larrain, 2016)  ne zdijo nič kaj vsiljeni in pretenciozni. Prav osvežujoča je tudi dolžina filma, ki se ustavi pod dvema urama in se s tem spretno izogne razvlečenosti, ki je značilna za mnoge filme lanskega leta.

Zelo dobro se odreže za hollywoodske razmere povsem neznana igralska zasedba, ki je v celoti sestavljena iz temnopoltih igralcev. Trojica Alex R. Hibbert, Aston Sanders in Trevante Rhodes, ki upodablja glavni lik Chirona, se odreže odlično in prav fascinantno je, kako lahko tri različne osebe tako prepričljivo upodobijo en lik. Britanka Naomie Harris prikaže delo kariere in dokaj klišejsko vlogo popolnoma preseže. Največji vtis pa zagotovo pusti Mahershala Ali, ki je za upodobitev rahločutnega preprodajalca drog Juana tudi prejel prvega oskarja. Igralec je neverjetno karizmatičen in predstavi lik lokalnega preprodajalca v povsem novi luči. Ga pa žal film tudi precej pogreša v nadaljevanju in ravno to je ena redkih hib Mesečine.

Sedaj je že jasno, da je film tudi osvojil oskarja za najboljši film leta in to povsem zasluženo, saj gre še za enega od izjemnih filmov, ki smo jih imeli možnost videti iz bere letnika 2016. Glede na to, da je ob lanskih pritiskih javnosti glede afere belih Oskarjev bilo za pričakovati ogromen pojav črnskih filmov, ki bodo ciljali na mnoge filmske nagrade, je Mesečina zelo zrel in prelep film, ki se raje kot k oportunističnemu raziskovanju preteklosti usmeri k sodobnim relevantnim problemom.

O avtorju

Jure Konestabo
Main Editor, Public Relations

Sovražim, kadar pojem vse kokice v prvih desetih minutah filma! Šalo na stran. V prostem času študiram kemijo, sicer pa filme obožujem že od malega in sedaj imam tudi priložnost, da o njih kaj zapišem.

Podobni prispevki

Pošlji komentar

Komentirajte in ocenite novico!

avatar
  Subscribe  
Obvesti me