Ogledano: Logan: Wolverine (2017)
Metacritic.com7.7
Imdb.com8.3
Rottentomatoes.com9.3
Filmstart.si8.5
Pozitivno
  • igralske predstave
  • netipični stripovski film
Negativno
  • ne doseže čustvenih višav na katere cilja
8.5Skupna ocena
Ocena bralcev: (2 Votes)
8.8



Naslov:
Logan: Wolverine (Logan)
Premiera: 2. 3. 2017 (Slovenija)
Žanr: akcija, drama
Država: ZDA
Igrajo: Hugh Jackman, Patrick Stewart, Dafne Keen, Boyd Holbrook
Režija: James Mangold


OPIS:

V bližnji prihodnosti od vsega utrujeni Logan (Hugh Jackman) v skrivališču blizu mehiške meje skrbi za bolehnega Profesorja X-a (Patrick Stewart). Toda njegovi načrti, da se skrije pred svetom in zaščiti svojo zapuščino, se obrnejo na glavo, ko se k njima pred temnimi silami zateče mlada mutantka (Dafne Keen).


FILMSTART. RECENZIJA:

Zadnja leta smo priča pravi dobi superjunakov, saj so ti glavna hollywoodska tržna niša. Možje X (X-Men, Bryan Singer, 2000) veljajo za tisti film, ki je vse skupaj začel in dolgoletna franšiza je skozi čas doživela mnoge vzpone in padce. Lep primer je ravno lansko leto, ko so z Deadpoolom (Tim Miller) sprožili pravo manjšo revolucijo, toda na drugi strani je Možje X: Apokalipsa (X-Men: Apocalypse, Bryan Singer) popolnoma razočaral oboževalce, saj ni postregel z ničemer novim, tako znotraj franšize, kot tudi žanra. Stalnica filmov je tako ali drugače Hugh Jackman v vlogi Wolverina, ki s samostojnimi filmi o slavnem mutantu ni imel prav veliko sreče, toda za zaključek mu je studio dal proste roke in že prvi napovedniki so nakazali, da bo raje sledil poti Deadpoola kot pa generičnim spektaklom.

Logan: Wolverine je tako eden najbolj svežih filmov v žanru stripovskih adaptacij po Nolanovi trilogiji o Batmanu. Jackman in režiser James Mangold sta uresničila dolgoletno željo in Wolverinu nadela cenzorsko oznako R ter ga povsem prizemljila v realnem svetu. Če ga na hitro opišemo bi lahko rekli, da gre za “predelavo” filma Otroci človeštva (Children of Men, Alfonso Cauron, 2005) z mutanti v glavnih vlogah. V Cauronovem filmu smo priča skorajšnjemu izumrtju človeške rase, medtem ko se v zadnjem Wolverinu nekaj podobnega dogodi tudi mutantom. Razlog za to pa ne tiči v kakem nadnaravnem pojavu ali pa briljantnem načrtu antagonista, ampak v kapitalizmu in korporativni družbi. Wolverine se skozi dan tako preživlja kot voznik limuzine, medtem ko se zle sile zopet pojavijo v njegovem življenju zaradi izgubljenega patenta.

Skozi zadnja leta smo bili priča nekaterim poskusom prikaza superjunakov v resničnem svetu in še najbolj slaven med njimi je zagotovo Batman proti Supermanu (Batman v. Superman: Dawn of Justice, Zack Snyder, 2016), ki pa je neslavno pogorel. Logan vse napake omenjenega filma spreobrne v svoj prid in dokaže, da je z dobro mero inteligence superjunake mogoče napraviti človeške. Poleg zgoraj omenjenih družbenopolitičnih tem je prisotna tudi dobra mera humorja, ki za razliko od mnogih filmov tega žanra sploh ni posiljen. Tako Mangold najde dobro ravnotežje med odraslimi trenutki, nasiljem in bolj sproščenimi trenutki. Prava osvežitev pa je tudi preprostejša zgodba, ki se izogne obveznemu namigovanju na predhodne in prihodnje filme ter se namesto tega raje usmeri k združevanju žanrov kot sta recimo vestern in film ceste, ki ju lahko zasledimo v filmu.

Pogostokrat ustvarjalci tudi ne razumejo dobro likov, ki jih predstavljajo, saj prav vsi niso primerni za ultrarealistično upodobitev. Lik Wolverina s tem nima nikakršnih težav in tudi Hugh Jackman ga po sedemnajstih letih pozna že do obisti. Lahko bi rekli, da v njegovih samostojnih filmih še nismo videli tako primerne upodobitve, saj v Loganu lahko najdemo vse klasične lastnosti samotarskega mutanta. K temu veliko pripomore tudi že omenjeni Jackman, ki prikaže eno najboljših igralskih predstav svoje kariere, medtem ko tudi Patrick Stewart kot Charles Xavier prav nič ne zaostaja. Dobra popestritev je tudi mlada mutantka Laura, ki jo uspešno upodobi debitantka Dafne Keen.

Kot rečeno gre za film s cenzorsko oznako R in ustvarjalci so si kot kaže dali duška. Tako v filmu vidimo ogromno krvi, saj Wolverinovi kremplji preluknjajo nemalo število betic. S tem pozdravljamo trend visokoproračunskih filmov s cenzorsko oznako R (če je ta primeren naravi likov in žanra), ki ga srečujemo vse pogosteje, saj se kaj hitro pričarajo spomini bolj neposrednih filmov kot sta npr. klasiki Robocop (Paul Verhoeven, 1987) in Terminator (The Terminator, James Cameron, 1984). Toda ob vsem nasilju in kletvicah je v filmu mogoče najti dušo, saj govori o družini in o pravih vrednotah življenja, a za razliko od mnogih filmov, se omenjenih tematik loteva na precej manj “pocukran” način. Žal pa ustvarjalcem ni uspelo doseči tako močnih čustvenih momentov kakršnih so si želeli.

Logan: Wolverine se bo postavil ob bok nekaterim najboljšim stripovskim filmom in prav fascinantno je, da si je Hollywood sploh upal posneti tak film v letu 2016. Hugh Jackman si je po dolgih letih zaslužil, da ustvari nekaj osebnega in si tako pripravi prvovrstno slovo od lika, ki ga spremlja že celotno igralsko kariero in tako sta z Jamesom Mangoldom pripravila zelo oseben film. Zanimivo bo spremljati, če bo 20th Century Fox še naprej ubiral pot, ki so jo tlakovali z Deadpoolom in sedaj še z Loganom. Slednji bi namreč moral postati obvezen ogled za vse komiteje in uprave studiev, saj prednost daje zgodbi in likom, oglaševanje prihajajočih filmov pa pusti daleč za seboj.

O avtorju

Jure Konestabo
Main Editor, Public Relations

Sovražim, kadar pojem vse kokice v prvih desetih minutah filma! Šalo na stran. V prostem času študiram kemijo, sicer pa filme obožujem že od malega in sedaj imam tudi priložnost, da o njih kaj zapišem.

Podobni prispevki

Pošlji komentar

Komentirajte in ocenite novico!

Obvesti me
avatar
wpDiscuz

Ostanite redno obveščeni!

Prijavite se na e-novičke Filmstart in ostanite redno obveščeni o najnovejšem dogajanju v svetu filmov!

Uspešno ste se prijavili na naše E-novičke!