Ogledano: Čudež na reki Hudson (2016)
Metacritic.com7.5
Imdb.com8
Rottentomates.com8.2
Filmstart.si7.5
Pozitivno
  • Tom Hanks
  • prizori same nesreče
Negativno
  • v drugi tretjini se film malce izgubi
7.8Skupna ocena
Ocena bralcev: (1 Glasuj)
9.7

sully_b1_slo_2

Naslov: Čudež na reki Hudson (Sully)
Premiera: 8. 9. 2016 (Slovenija)
Žanr: drama, triler
Država: ZDA
Igrajo: Tom Hanks, Aaron Eckhart, Laura Linney, Anna Gunn
Režija: Clint Eastwood


OPIS:

Resnična zgodba pilota Chesleyja “Sullyja” Sullenbergerja (Tom Hanks), ki je januarja leta 2009 zaradi okvare obeh motorjev s potniškim letalom zasilno pristal na reki Hudson. V očeh javnosti in potnikov je bil velik junak, toda letalska družba, za katero je letel, je menila, da bi lahko v dani situaciji storil še veliko več.


FILMSTART. RECENZIJA:

Clint Eastwood in Tom Hanks. Veliki imeni, ki sta se že zdavnaj z velikimi črkami vpisali v filmsko zgodovino. Toda na stara leta se, vsaj kar se tiče njunih velikih projektov, potikata v varnemu konsenzu raznih adaptacij resničnih zgodb. Tokrat sta prvič v njuni dolgoletni karieri združila moči in ustvarila film, ki se na prvi pogled zdi kot naročen za množico filmskih nagrad, ki se bodo podeljevale ob koncu letošnje sezone.

Čudež na reki Hudson je vse kar od filma pričakujete. Pravzaprav skorajda v ničemer ne preseneti. Toda ta trditev vseeno ni tako enostranska, kot se sprva sliši. Že če se najprej dotaknemo glavnega igralca, Toma Hanksa, moramo zopet priznati, da je to še ena v vrsti odličnih igralskih predstav šestdesetletnika. V vlogi moralno neoporečnega in preprostega pilota Sullyja, ki je po osebnostni plati skorajda popoln človek, je izredno prepričljiv in v primerjavi z lanskim Mostom vohunov ukrade žaromete in drugim igralcem ne pusti, da bi ga slučajno zasenčili. Film je sicer zelo dobro odigran, toda Hanks je tista prava dodana vrednost in ne bi se čudili, če bi bil zopet vsaj nominiran za oskarja. Omeniti velja še Aarona Eckharta, ki se zelo dobro odreže v vlogi Sullenbergerjevega kopilota, ki v filmu skrbi za mnoge hudomušne pripombe, in tako spomni na igralčeve boljše čase, ki niso vključevali Frankensteinov ter terorističnih napadov na London.

Film najbolje deluje na začetku in na samemu koncu, ki vključujeta preiskavo skorajšnje tragedije. Predvsem zaključni zagovor protagonista je odličen in gledalca povsem pritegne, veliko pa pripomorejo tudi igralske predstave. Zelo dobre so tudi sekvence nesreče, ki na trenutke spominjajo na Titanik. Sicer jih skozi film dobimo servirane večkrat in v posameznih drobcih, toda dogajanje na krovu letala družbe American Airlines je prepričljivo in tu gre pohvaliti režiserja Eastwooda, saj je opravil delo z odliko, le računalniško ustvarjeni efekti ga na trenutke malce pustijo na cedilu.

usp-05865rv2

Toda nekajminutno nesrečo je težko razvleči v poln celovečerec in s to težavo se ubada tudi Čudež na reki Hudson, ki se predvsem v drugi tretjini na trenutke izgubi. Ustvarjalci so se odločili postreči z duševno krizo protagonista, ki je bila prikazana predvsem s pomočjo mnogih časovnih preskokov in prizorov sanj. Vse skupaj se prične že preveč ponavljati in zdi se, kot da nam je neka informacija servirana dvakrat. Podzgodba preiskave, ki je bila vzpostavljena na začetku filma, kar malce izgine in tako se zdi, kot da bi gledali dva povsem različna filma.

Gre pa tudi za tipično zgodbo o preprostem in dobrosrčnem ameriškem junaku, ki postavlja življenje drugih pred svoje in ne bi niti muhi storil nič žalega. Čeprav gre za fascinanten resnični dogodek, ki mu je v določenih pogledih žanrsko zelo soroden Let (Flight) iz leta 2012, slednji deluje veliko bolje, saj je tamkajšnji glavni lik poln človeških napak, medtem ko pri Sullyju ta možnost po določenemu časa postane nična in gledalec prehitro ugotovi, kako se bo vse skupaj končalo. Eastwood se na vse pretege trudi prikazati protagonista kot neverjetnega ljudskega junaka, a ob enem pozabi podati kakšno pogumnejšo trditev o svetu, ki slednjega obkroža. Obenem tudi nekajkrat zaigra na patriotske note Američanov in seveda ne pozabi na omembo 11. septembra.

Eastwood in Hanks sta posnela film, ki je vreden ogleda, toda za trdnejši obstanek v spominu je Čudež na reki Hudson vse premalo drzen in se povsem drži ustaljenih tirnic. Zdi se, da so najboljši časi dvojice že mimo, toda dejstvo je, da še vedno nista za na odpad. Izdelek iz povprečja dvigujeta zelo dobri Hanks in prizori katastrofe, ki se je končala s pristankom v reki sredi mrzle zime. Film je kot naročen za Akademijo in glede na to, da je tudi Ostrostrelec (American Sniper) žel mnoge nominacije, bi se morda ob nekaj šibkejši konkurenci tudi zadnji Eastwoodov režiserski poskus lahko zavihtel v prestižno družbo naslednje podelitve oskarjev.

sully-movie

Ogled je omogočil Kino Bežigrad.

O avtorju

Jure Konestabo
Main Editor, Public Relations

Sovražim, kadar pojem vse kokice v prvih desetih minutah filma! Šalo na stran. V prostem času študiram kemijo, sicer pa filme obožujem že od malega in sedaj imam tudi priložnost, da o njih kaj zapišem.

Podobni prispevki

Subscribe
Obvesti me
guest
0 komentarjev
0
()
x