Ogledano: Batman proti Supermanu: Zora pravice (2016)
Metacritic.com4.4
Imdb.com7
Rottentomatoes.com2.9
Filmstart.si4
Pozitivno
  • Ben Affleck kot Batman
  • ambiciozne ideje
  • dobro posneta akcija
Negativno
  • preveč mračen, turoben ton
  • Lex Luthor in Doomsday
  • izredno slaba zadnja tretjina
4.6Skupna ocena
Ocena bralcev: (5 Votes)
5.9

B1_BatmanvSuperman_SLO

Naslov: Batman proti Supermanu: Zora pravice (Batman v Superman: Dawn of Justice)
Premiera: 24. 3. 2016 (Slovenija)
Žanr: akcijski, fantazijski
Država: ZDA
Igrajo: Ben Affleck, Henry Cavill, Amy Adams, Jesse Eisenberg, Jeremy Irons, Gal Gadot
Režija: Zack Snyder


OPIS:

Po incidentu v Metropolisu, kjer se Superman (Henry Cavill) prvič razkrije svetu, se ta ubada z vprašanjem, kakšnega junaka hoče. Dejstvo, da je med bitko umrlo ogromno civilistov, močno vpliva tudi na Batmana (Ben Affleck), ki sklene Supermana postaviti na svoje mesto, saj lahko njegova moč nekega dne pogubi človeštvo. V ozadju ima svoje načrte tudi zviti Lex Luthor (Jesse Eisenberg), ki bo storil vse, da se Supermana znebi.


FILMSTART. RECENZIJA:

Oboževalci s celega sveta so dolga leta čakali na prvo združitev dveh najbolj ikoničnih superjunakov vseh časov in leta 2013 so sanje postale resničnost, saj je studio Warner Bros. velikopotezno najavil enega svojih največjih projektov v zgodovini, film Batman proti Supermanu (po nekaterih podatkih gre za enega najdražjih, če ne celo najdražji hollywoodski film vseh časov). Ustvarjalci so nas počasi, a vztrajno dražili s slikami igralcev in dodajanjem nekaterih najbolj znanih elementov DC-jevega stripovskega sveta, tako da so bila pričakovanja oboževalcev, kljub ne najbolj prepričljivemu drugemu napovedniku in slovesu režiserja Zacka Snyderja, izredno visoka. Temnejši, resnejši ton je bil ustvarjen kot alternativa zabavnejšim in lahkotnejšim Marvelovim filmom in kot reprodukcija ključne sestavine recepta izjemno uspešne trilogije Vitez teme.

Žal so se vsi največji strahovi med ogledom filma uresničili in v nekaterih elementih celo presegli napovedi. Batman proti Supermanu je izredno ambiciozen film, ki želi poleg zgodbe obeh naslovnih junakov v enem zamahu vzpostaviti tudi svoj širok filmski svet in gledalcu prirediti neverjetno filmsko izkušnjo. In ravno tu se pojavi težava. Znotraj filma potencialno naletimo na tri ali štiri filme, ki skupaj ne delujejo najbolje. Del filma, ki se najbolj izkaže, je tisti o Bruceu Waynu oz. Batmanu in Benu Afflecku je uspelo utišati mnogo nejevernih oboževalcev. Že v odličnih uvodnih minutah spoznamo njegovo motivacijo, ki ga žene v nadaljevanju filma. Affleckov Batman je temačnejši, starejši in izkušenejši od vseh do sedaj in ustvarjalci so zadeli v polno ter naredili stripom najzvestejši prenos lika na veliko platno; od kostuma in detektivskih sposobnosti pa vse do akcijskih prizorov. Edina pripomba je pobijanje, ki niti ni pojasnjeno in je malce kontradiktorno Batmanovemu pomenu. V filmu se odlično odreže tudi Jeremy Irons, ki se z Affleckom dobro ujame in je primer za slovarje, kako za določeno vlogo izbrati pravega igralca.

Batman V. Superman: Dawn Of Justice

Po odličnih uvodnih minutah film zelo pogumno in presenetljivo ubere umirjeno pot v slogu političnega trilerja in se ubada z mnogimi zanimivimi vprašanji. Kako bi na nas vplivala prisotnost božanske figure? Kako daleč lahko gremo v zaščiti našega planeta? Ali Supermana sploh potrebujemo? Tudi Zack Snyder, tako kot ponavadi, ne razočara in nam pripelje vizualno izredno lep in “spoliran” film z nekaj res odličnimi prizori. Toda že v tem času se začnejo kazati scenaristične luknje in temačni ton, ki že preseže meje okusnega in izpade zelo prisiljeno. Največja žrtev tega postane lik Supermana, ki ni prav nič herojski in se jemlje vse preveč resno. Od tistega “S” na njegovih prsih ne ostane prav veliko upanja, saj ga nadomestijo ustrahovanje in mrki pogledi. S tem izgine tudi ves konflikt med naslovnima junakoma, saj tu ne vidimo spopada dveh svetov in ideologij, temveč dva precej egoistična in psihično nestabilna glavna junaka, ki sta si, z izjemo enostranske prisotnosti nadnaravnih moči, izredno podobna. Vse tja do njunega fizičnega spopada, ki, mimogrede, pride prepozno in je sicer lepo koreografiran, a prekratek, ter ob njem ne čutimo prav veliko, saj smo že povsem apatični in prazni. Henry Cavill je sicer izredno soliden Superman, toda v mnogih prizorih je opaziti pomanjkanje prave usmeritve režiserja.

Ta pride konkretno do izraza pri Jesseju Eisenbergu, ki ni zastonj dvignil ogromno prahu, ko se je na naslovnicah pojavil ob imenu Lex Luthor. Njegova predstava je naravnost grozna in veliko zaslug za to gre pripisati scenariju, ki Luthorja iz najbolj pametnega človeka na svetu spremeni v nekakšnega verskega blazneža, katerega dejanja so povsem kontradiktorna. Lik je brez smiselne motivacije, medtem ko je tudi njegov veliki načrt naravnost posmehljiv. Omeniti sicer velja, da gre tu za Lexa Jr., kar je še eden izmed umotvorov ustvarjalcev in si zasluži še nadaljnjih dvesto besed za obrazložitev. Scenarij ne ve točno, kaj bi storil z likom Lois Lane (Amy Adams), ki je sicer veliko bolj zanimiva kot v predhodniku, a ko izluščimo bistvo, še vedno dama v težavah, ki jo sin Kriptona nenehno rešuje.

Batman V. Superman: Dawn Of Justice

Zdi se, kot da ustvarjalci niso točno vedeli kaj storiti s filmom in so potem vanj vstavili enostavno preveč stvari. Pozna se, da je bila v sklopu franšize sprva mišljena le trilogija o Supermanu, a z namenom prilagoditi se razmeram trga, so zadeve pohitrili in v enem zamahu želeli ustvariti to, kar je Marvel gradil nekaj let. S tem namenom se pojavi tudi Wonder Woman (Gal Gadot), ki film izjemno popestri in prinese prepotreben val navdušenja v čedalje bolj depresivno dogajanje, vendar je potrebno priznati, da je njen lik precej nerazvit, čeprav tudi poln potenciala. Ostali člani Lige pravice so predstavljeni malce smešno in izredno lenobno, toda ni potrebno skrbeti, saj nas čaka še plejada samostojnih filmov.

Ob vsem ne moremo mimo omenjenega režiserja Zacka Snyderja, ki deli občinstvo že nekaj let. Seveda mu je treba priznati zasluge za vizualno plat filmov, toda s podajanjem zgodbe ima nemalo težav. Tudi njegov najboljši izdelek Varuhi se spopada s slabim tempiranjem dogajanja in nič drugače ni z njegovim najnovejšim izdelkom. Po pogumnem začetku si v zadnji tretjini zabije avtogol in s pojavo vsiljenega zlikovca Doomsdaya popolnoma razpade. Iz političnega in filozofskega trilerja se prelevi v generični gigantski spopad, pospremljen z orgijo posebnih efektov, v kateri se dogaja enostavno preveč stvari in ki kar malce spominja na eksibicije Michaela Baya. Zdi se, kot da gledamo dva povsem različna filma in kot kaže, se režiser iz predhodnika Jekleni mož ni ničesar naučil. Slabo tempiranje je med drugim posledica slabe montaže, ki preskakuje med različnimi dogajanji in še posebej pride do izraza v zaključnih prizorih, ki namigujejo na to, da so zadnji, še večkrat kot v Kraljevi vrnitvi. Scenarista David S. Goyer in oskarjevec Chris Terrio se vse prevečkrat zatekata k poceni prijemom, kot so sekvence iz sanj, ki so skorajda pogostejše kot v Povratniku in v kombinaciji s slabo montažo za seboj puščajo preveč zmede. Negativno kritiko si zasluži tudi (odprt) konec, ki na prvi pogled deluje pogumno, toda ob vseh megalomanskih načrtih studia izpade precej neumno in nepotrebno doda dodatnih dvajset minut filmu, katerega ogled se ne konča dovolj hitro.

Batman proti Supermanu: Zora pravice je tako superjunaški film, ki pravzaprav ni junaški, še manj pa super. Tako kot resno še ne pomeni pametno, tudi temačno ne pomeni kvalitetno. Trpi za velikimi scenarističnimi težavami in nekoherentnostjo ter želi vse narediti naenkrat. Ima veliko zanimivih idej, ki pa totalno padejo v izvedbi, saj temnejša fotografija ne more pojasniti temačnosti tako dobro kot grajenje sveta skozi podajanje zgodbe. Odrešitev lahko najdemo v Batmanu Bena Afflecka in prvem filmskem nastopu Wonder Woman. V katero smer se bo podal DC-jev filmski svet, je sedaj veliko vprašanje. Primeren odgovor bi bil: samostojni filmi o Batmanu in zamenjava Snyderja z veliko boljšim režiserjem, medtem ko se Supermana skorajda ne da več rešiti. Pravilen odgovor pa je seveda po poti denarja. Če bo napolnil blagajne, potem nam bo Snyder drugo leto prikazal prvi del Lige pravice. Velja še dodati: film je povsem neprimeren za mlajše občinstvo in staršem odsvetujemo ogled v prisotnosti njihovih otrok.

batman_v_superman_dawn_of_justice_superheroes

Pošlji komentar

avatar
  Subscribe  
Obvesti me