Ogledano: Austerlitz (2016)
imdb.com6.7
rottentomatoes.com8
filmstart.si3.6
Pozitivno
  • zbadljivi napisi na majicah
Negativno
  • produkcija zvoka
  • rezi
  • pomanjkanje aktivne vsebine
6.1Skupna ocena
Ocena bralcev: (0 Votes)
0.0

Naslov: Austerlitz
Premiera: 16. 3. 2017 (Slovenija)
Žanr: dokumentarni
Država: Nemčija
Režija: Sergej Loznica


OPIS:

Preko kadrov spoznavamo današnje obiskovalce koncentracijskih taborišč, ki so v svojem času storila premnogo gorja, a njihovo poslanstvo opozarjanja na grozodejstva preteklosti vse preveč zasenčuje zdajšnja turistična atraktivnost.


FILMSTART. RECENZIJA:

Kričanje, jok, maltretiranje in streli so bili zagotovo stalnica v koncentracijskih taboriščih za časa, ko so ta še služila namenu spreminjanja človeških življenj v prah. Dandanes so malce preurejena in odprta za javnost dobila svojo vlogo v opozarjanju ljudi na pretekle dogodke, za katere bi ne bilo prav nič narobe, če bi za vedno ostali v preteklosti.

Ukrajinski režiser Sergej Loznica je od leta 2010 s svojimi filmskimi izdelki znanec filmskega festivala v Cannesu, kjer je predstavil že štiri stvaritve. Austerlitz je njegov najnovejši produkt, s katerim želi podati kritiko sodobne družbe, ki po njegovem mnenju s spreminjanjem grozljivih obeležij zgodovine v turistične znamenitosti zmanjšuje njihovo težo in jim niža spoštovanje, katero si zaslužijo.

Austerlizt turisti, turists, tourism,

Vse skupaj v resnici izpade precej medlo in nedoločeno, za povrh pa še dolgočasno. Tekom filma smo deležni kopice statičnih kadrov, ki nam tiho kažejo naključne obiskovalce, ki se v parih minutah, kolikor so dolgi, znajdejo v njih. Če ne bi v nekatere po naključju zatavala skupina na čelu s turističnim vodičem, kjer lahko nato iz poslušanja dela vodenega ogleda vsaj za silo dobimo nekaj informacij, sploh ne bi mogli izvedeti, kje je zadeva posneta. Razen napisa “Arbeit macht frei”, ki jasno kaže (in še to le v primeru, da gledalec pozna pisavo latinskega izvora), da se zadeva odvija v enem izmed nemških koncentracijskih taborišč, prav nič drugega ne izdaja, kje je snemanje potekalo.

K občutku nedodelanosti, poleg že omenjenega manka vsebine, prispevajo tudi nekatere druge produkcijske napake. Prehod med nekaj začetnimi kadri predstavlja kar nekaj trenutkov trajajoča tema. Govor, ki spremlja prihode turističnih vodičev v območje kamere, je dodan v post-produkciji in je precej moteče nedodelan. Nekateri bi sicer lahko pomanjkanje aktivne vsebine zagovarjali s tem, da želi film nameniti gledalcu čas, da lahko ta v miru pretehta videne prizore iz sedanjosti, namignjene dogodke iz preteklosti in nasploh to, kaj mu film sploh želi sporočiti, vendar je to zagotovo mogoče speljati na precej bolj efektiven in zanimiv način.

Austerlitz Sergey Loznitsa

Še najzanimivejši del vsega skupaj predstavljajo napisi na majicah nekaterih v kamero ujetih obiskovalcev, med katerimi sta se na primer znašla “Cool story bro” in “99 F**king problems”, ki bi jih lahko interpretirali kot brezbrižno mišljenje obiskovalcev o stvareh, ki si jih ravnokar ogledujejo. Poleg tega se gledalec o ustreznosti sprašuje tudi ob opazovanju obiskovalcev, ki se prav nič kaj zadržano fotografirajo ob vseh predmetih in stvareh, ki jih v taborišču najdejo.

Avtor torej postavi ogledalo družbi, ki iz grotesknih stvari ustvari atrakcijo, po drugi strani pa sam naredi atrakcijo iz opazovanja ljudi, ki si ogledujejo prej omenjene grozote.

Pošlji komentar

avatar
  Subscribe  
Obvesti me