Ogledano: Anna (2019)
Metacritic.com4
IMDB.com6.7
Rottentomatoes.com2.7
Filmstart.si6.7
Pozitivno
  • soliden vohunski triler
Negativno
  • nepotrebni časovni preskoki
  • režiser se preveč ponavlja
5Skupna ocena
Ocena bralcev: (1 Glasuj)
5.9

Naslov: Anna
Premiera: 20. junij 2019
Žanr: akcija, triler
Država: Francija
Igrajo: Sasha Luss, Helen Mirren, Luke Evans, Cillian Murphy
Režija: Luc Besson


OPIS:

Anna Poliatova (Sasha Luss) ni samo manekenka, ampak dela tudi kot vohunka. Ko se namreč zaradi nasilnega odnosa znajde v precepu, ji rešitev iz navidezno brezizhodnega položaja ponudi Alex Tchenkov (Luke Evans), agent KGB. Anna se mora tako obenem boriti za svobodo in ostati skrita pred neumornimi agenti CIE, ki so ji vedno bolj za petami.


FILMSTART. RECENZIJA:

Luc Besson se je po bledem Valerianu tokrat odločil, da se zateče k preizkušenem receptu – k fatalni akcijski junakinji. Leta 1999 ji je bilo ime Nikita, leta 2014 Lucy, tokrat pa gre za Anno, platinasto blond manekenko, ki je pod čudovito fasado hladnokrvna morilka iz vrst KGB-ja. Gre za klasičen vohunski triler, ki ni sam po sebi nič posebno pretresljivega ali novega, prav tako pa je precej površinski, a še vseeno je Anna soliden žanrski izdelek, ki prežene dolgčas z ravno prav zamotano zgodbo. Še najbolj nerodno izpadejo prepogosti časovni preskoki (tedni, meseci, leta), ki so na začetku begajoči, se jih pa vsaj kmalu navadimo, ker je v ospredju vedno protagonistka, bi pa tudi kronološko zgodba delovala čisto zadovoljivo; če ne snemaš ravno Mementa, se je pač nesmiselno ubadati s časovnim skokom vsakih deset minut. Vseeno nas film ne bombardira z neobvladljivo množico likov ali prevar, ki bi povzročile kaos, kot se je zgodilo Atomski blondinki.

Lik Anne je narejen dovolj kompleksno, da ves čas preseneča; še vizualno nalašč deluje krhko, skoraj porcelanasto. Dostopa do njenih misli nimamo, njeni obrazni izrazi pa so težko berljivi, zato se moramo zadovoljiti z namigom tu ali tam, nasploh pa je prikazana zelo hladno in preračunljivo. Na trenutke vseeno opazimo njeno bolj človeško stran, ko se na primer zlomi in zatrdi, da ne more več – čeprav ravno taki trenutki na njen značaj mečejo še večje sume. Dodana vrednost pa je, da je Sasha Luss tudi v resnici manekenka (dela za oblikovalce, kot so Dior, Chanel, Valentina, Max Mara, Tommy Hilfiger, Karl Lagerfeld, Moschino itd.). Sploh pa ima kar dve redni službi in pri obeh je vrhunska, tega ne zmore niti Ethan Hunt! Šalo na stran, Luss je presenetljivo dobra izbira za Anno, malo preveč lesena je le pri ljubezenskih scenah. Novinko spremlja nekaj prekaljenih igralskih mačkov, izstopa predvsem neprepoznavna Helen Mirren kot Olga, Annina nadrejena v KGB. Njena stoičnost in veličastnost prideta v tako avtoritativni vlogi še bolj do izraza, bolje pa bi se lahko odrezala tako Luke Evans kot Cillian Murphy, ki izpadeta precej tipsko.

Tematsko gre za »staro klasiko«, Ameriko proti Rusiji, kar je že do konca izpeto, vendar pa se zdi, da Besson vsega skupaj ne jemlje preveč resno in se ne obremenjuje s tem rivalstvom, ampak se iz obeh strani po malem tudi norčuje. To je pohvalno, saj ne podcenjuje publike, za nameček pa poskrbi še za dobro kritiko družbe, ki dih jemajočo žensko vedno podcenjuje in objektivizira. Anna je prototip moške v ženskem svetu, ki lahko vse topoumne moške, ki se mečejo za njo, z ostrim umom in sposobnostmi tako prinese okrog, da ne bodo doumeli, kaj jih je doletelo. Če na papirju spominja na Rdečega vrabca, je v praksi ravno njegovo nasprotje – kjer se Dominika opravičuje in se podreja, se Anna upre in doseže svoje. Ni pa v tem kontekstu nič presenetljivega, koliko negativnih mnenj je doletelo Anno, saj je v svojem bistvu pač še ena akcijska junakinja – ko pa se na sceni pojavi še en povprečen akcijski junak, se seveda nihče ne priduša, da jih je bilo že preveč, pa jih je za cel ocean in še čez. Res pa je, da bi se lahko Besson kot ustvarjalec ozrl še v kakšno drugo smer.

 

O avtorju

Veronika Šoster

Objavljam literarne kritike v nekaterih večjih slovenskih medijih, kot so Literatura, radio ARS, Airbeletrina, Mentor, Trubarjeva hiša literature in Koridor – križišča umetnosti. Magistrirala sem na temo slovaške ženske poezije zadnjih desetletij, trenutno sem doktorska študentka literarnih ved.

Podobni prispevki

Pošlji komentar

avatar
  Subscribe  
Obvesti me