Ogledano: Vsi vejo (2018)
Metacritic.com6.8
Imdb.com7.1
Rottentomatoes.com6
Filmstart.si7
Pozitivno
  • dober (neameriški) triler
  • režija
Negativno
  • predvidljiva igra
  • »evropejskost«
6.7Skupna ocena
Ocena bralcev: (1 Glasuj)
7.7

Naslov: Vsi vejo (Todos lo saben)Vsi vejo Poster
Premiera: 8. maj 2018 (Cannes Film Festival)
Žanr: drama, triler
Država: Španija, Francija, Italija
Igrajo: Penelope Cruz, Javier Bardem, Barbara Lennie, Ricardo Darin
Režija: Asghar Farhadi


OPIS:

Laura (Penelope Cruz) se z otrokoma vrne v rodno mesto v Španijo zaradi poroke svoje sestre. Tam se spet srečuje s staro ljubeznijo Pacom (Javier Bardem) in njegovo partnerko Beo (Barbara Lennie). Med poroko ugrabijo Laurino hčerko Irene (Carla Campra). Laurin mož Alejandro (Ricardo Darin) pride iz Buenos Airesa, ampak ne moreta zbrati dovolj denarja za ugrabitelje. Ali jima bo Paco, ki mu je Laura leta nazaj prodala družinsko posestvo, pomagal, kljub zameram Laurine družine?


FILMSTART. RECENZIJA:

Film Asgharja Farhadija Vsi vejo, nominiranec za zlato palmo, je letos odprl filmski festival v Cannesu in tako postal eden izmed redkih neangleških in nefrancoskih filmov, ki so si pridobili to čast.

Film krasi igra vodilnih igralcev Penelope Cruz, Javierja Bardema in Barbare Lennie, ki je mogoče za odtenek preveč profesionalna, če temu lahko tako rečemo. Cruz je hkrati zbrana in emocionalno skrhana. Bardem je naiven in dobrodelen. Lennie je pronicljiva in služi kot efektiven kontrast širokosrčnemu Bardemovemu junaku. Ostane še Ricardo Darin, čigar lik je nekoliko nejasen in neprepričljiv, česar niti izkušena igra Darina ne more popraviti. Ravno izkušenost vseh vodilnih igralcev prinaša filmu dozo prisiljene napetosti, saj igra ni zares strastna. Zdi se, da se igralci med filmom zavedajo, da ne gre za vloge njihovih življenj.

Rezultat iskanja slik za todos lo saben

Čas in lokacija dogajanj sta posebej pomembna. Lahko bi pričakovali, da bodo prostori v filmu ob ugrabitvi klavstrofobični in temačni ali da bodo junaki bdeli pozno v noč tehtajoč, kaj naj storijo. Namesto tega se je Farhadi  osredotočil na razkošje in udobje notranjosti hiš ter na puščavno pot, ki povezuje Pacovo posestvo s šarmantnim španskim mestecem. Na ta način je ustvarjeno stanje neznosnega zavedanja, da ni novih in pametnejših potez glede reševanja deklice in da vsi morajo vedeti (in že vejo) vse.

Rezultat iskanja slik za todos lo saben

Pot med Pacovim posestvom, ki predstavlja zdravo kmečko pamet lokalnih podjetnikov, in hišo Laurine družine, ki se nahaja v centru starega in bogatega mesteca ter predstavlja razpadajočo vzvišenost podedovanega statusa, je lepo izpostavljena v filmu kot simbolična zveza med novim in starim, med sodobnostjo in preteklostjo, kateri obe propadata. Tako je v filmu o ugrabitvi zaradi inteligentnih režijskih posegov poudarjena tudi fevdalna, družinska drama. Že res, da je Paco le sin stare dekle, ampak je hkrati tudi izobčenec znotraj Laurine družine.

Po filmu ostaja grenak okus v ustih. Vsi vejo se nekoliko razvleče v sredi, saj stari in novi posestniki debatirajo, ali je bilo treba prodati ozemlje že leta nazaj, kar je vse prej kot relevantno za dramo o ugrabitvi. To je tudi poanta filma ‒ da bodo stare razmere izplavale na površje, četudi je v ospredju življenjska nevarnost ali smrt. Morala je nekoliko zrelativizirana, saj se, kljub temu da je eden izmed junakov moralno zmagal nad vsemi, zdi, da je to Farhadiju manj pomembno oz. da ga je čisto prevzela cinična, fevdalna drama. To recimo poudarja hiter tempo na koncu filma, saj se vse bliskovito razplete v manj kot petnajstih minutah, medtem ko je tenzija med Pacom in Laurino družino prevzela vsaj tretjino filma. Kakorkoli že, ta drama iz ozadja poudarja »evropejskost« neameriškega trilerja, kar je, žal, rahlo moteče.

Pošlji komentar

Komentirajte in ocenite novico!

avatar
  Subscribe  
Obvesti me